חברה והשקפה

סבל בעולם

  • א' שבט התשע"ה
אא

שאלה

שלום ! רציתי לשאול הרי ידוע שהקבה ברא את העולם כדי להיטיב וכדי שלא יהיה נהמא דכיסופא אז לכן נתן לנו את כל המצוות וכולי ולכן שאלתי הרי אנחנו רואים שבסופו של דבר רוב רובו של העולם סובל והעונשים בשמיים מסתבר שהם לא קלים במיוחד שאנחנו יודעים שלא מוותרים על כלום וגם אם היה צדיק הוא עדיין עלול לעבור גהנום כדי לזכך את הנשמה ואני מאמין שאם הבורא היה שואל את אותם אנשים שאיתם הוא רוצה להיטיב אם היו רוצים את כל זה עם תנאים אלו רובם לפחות היו מסרבים כי למה להיכנס לזה כשאתה לא יודע באמת מה יהיה איתך אז אולי כל רצונו של הקבה לא התממש חס וחלילה (רציתי לציין שהשואל הוא בוגר ישיבות ואברך כולל )

 

תשובה

שלום וברכה

מבואר בספרים וביניהם בספר ערבי נחל שאם יראו לאדם את השכר על מצווה אחת ואת העונשים על כל החטאים שהאדם עבר, וישאלו אותו האם הוא מוכן לוותר על השכר של המצווה האחת והיחידה ויקבל שכר על כל שאר המצוות ובכך הוא יקבל חנינה על כל הייסורים שהוא אמרו לעבור בעולם הבא, הוא לא יסכים. כי שווה יותר לסבול את כל הסבל המגיע לאדם על חטאיו כדי לזכות לשכר הנצחי האין סופי.

בורא עולם הוא הטוב האמיתי וכל הטוב בעום זה ממנו וכל ההבנה שלנו בהנאה ובתענוג זה רק מאיתו יתברך ואין כל ספק שהבורא ברא את הדרך הכי טובה לתת לבני ישראל את ההנאה הכי מושלמת בסבל הכי נמוך שרק יתכן. 

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה