שאל את הרב - כללי

המשפחה החילונית לא מקבלת את אורח חיי הדתי

  • כ"ד טבת התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, קודם כל ארצה להודות על האתר והמקום לשאול שאלות! אני צריכה בבקשה עזרה.. הלב שלי קרוע, אני נמצאת בהתלבטות גדולה, אני בת 17 ,עוד 5 חודשים בעזרת ה' בת 18 והכרתי מישהו חרדי בעל מידות טובות מאוד!! אני נמצאת בסביבה חילונית וזה משפיע עלי..... נורא ....היצר הרע מורגש כאן פי 1000 יותר מכשאני עם דתיים , הפיתויים גדולים וחמורים וגם כשאמונתי גדולה לפעמים הפיתויים נכפים עליי...אני צריכה מישהו שיוציא אותי למקום דתי, האיש החרדי שהכרתי הוא בן 26, לומד בישיבה מעוניין להקים בית חרדי, לומד תורה.. מבחינתו ומבחינתי הקשר יחזיק עד שאסיים את הלימודים בעוד כ5 חודשים ואז ישר נתחתן כדי שלא יהיו לנו מחשבות אסורות וניפול. אנחנו התאמה ברורה לשניינו ברוך ה' תוך פחות מ24 שעות הבנתי שהוא הזיווג שלי ושאין דבר שלא קורה מסיבה, ביקשתי ונענתי, ביקשתי מישהו שיוציא אותי לחיים דתיים! אני רוצה בעל לומד תורה, אני אדאג לבית אני רוצה שהוא יתרכז בלהתקרב לה' בללמוד תורה בלצבור מצוות.. הבעייה היחידה היא ההורים שלי, מה יותר חשוב? שלום בית או הקשר שלי עם הבחור הדתי? הוריי חילוניים , אם אספר להם שהכרתי מישהו דתי ושעוד 5 חודשים הילדה הקטנה שלהם תתחתן זה יביא להם צער רב..מבחינתם חתונה זה רק אחרי שנתיים קשר לפחות עם עבודה מבוססת וכו הם יכעסו ולא יסכימו לזה.. כשאספר להם שהוא בן 26 הם יחשבו שהוא שוטף לי את המוח כיוון שהוא בעמדה גבוה משלי..הם יגידו שהזמן קצר מידי בשביל לדעת שהוא האיש שאני רוצה להתחתן איתו הם לא מבינים שזו דרך התורה.. שכך נשמור על עצמנו ממחשבות אסורות והירהורים..הוא לא שוטף לי את המוח... זה לא כך... עזור לי בבקשה.. איך לא אגרום עוול לאף אחד ?.. מה אעשה..לוותר על הקשר ועל ההזידמנות להתחתן ולהתחיל לחיות חיים דתיחם אמיתיים? הרי גם אם אוותר על הקשר ואחכה שאגדל גם אז הם לא כלכך יבינו את החשיבה שלי..

תשובה

לכבוד השואלת, 

רצונך לצאת למקום יותר דתי ולהמלט מן הנסיונות היא רצויה מאד להקב"ה. 

קשה לענות על שאלתך מבלי להכיר את הנתונים מקרוב, לכן כדאי שתמצאי איזה רב או רבנית בשכונה (אולי חב"ד)אם את יכולה,  שאת מרגישה שהוא/היא מבינים אותך, ושיוכלו לשמוע על מצבך מקרוב ולייעץ לך מתוך ידיעת הפרטים בבירור.

בינתיים, בין כה את צריכה להמתין 5 חדשים, אז לא נראה שכדאי לך לספר עכשיו ולשבש כעת את השלום בית. תראי איפה שהענינים אוחזים בעוד חודשיים.

גם כדאי לך שלא להתחייב בשום אופן כעת לבחור, לא מצד ההלכה ולא מצד המילים שלך, רק תחזיקי בדעתך ותתפללי להשם שהוא יעזור.

ואם נוכל לסייע לך עוד, תכתבי שוב לאתר יחד עם הפרטים המעודכנים.

ואסיים בברכה, שהקב"ה יראה את טוהר רצונך לחיות חיים טהורים וקדושים, ויתן לך את האפשרות לעשות כן, גם מתוך מצב של שלום בית עם ההורים וגם עם החתן שבאמת בשבילך. 

בברכה, 

רב נחום 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה