אמונה

הברית של הקב"ה עם עם ישראל

  • י"ג טבת התשע"ה
אא

שאלה

שלום רב. מניין בתורה ניתן להסיק או ללמוד כי בריתו של הקב"ה עם העם היהודי הינה נצחית, ובכך לסתור את טענת הנוצרים שאכן היתה ברית, אך זו הותנתה בכך שנלך בדרכיו של ה', ומשלא עשינו כן, הוא עזב אותנו לטובת הנוצרים? תודה רבה.

תשובה

שלום וברכה,
 
כדאי לך מאוד לחפש בגוגל את החוברת "שיחה גורלית" ולקרוא אותה. היא תשיב על כל שאלותיך בנושא.
 
הקב"ה קורא כל הדורות מראש, ולא היה בוחר בעם ישראל אם היתה בכוונתו לחזור בו. יתירה מזו, הקב"ה מסר בתורה שהוא לעולם לא יוותר על עם ישראל - וגם כאשר עם ישראל יחטא - ה' לא יניח לו ולא יוותר עליו לעולם.
 
כמו כן התורה ניבאה במפורש שבאחרית הימים עם ישראל ישוב לארצו, וישוב לשמור את התורה והמצוות וכך יזכה לגאולה השלמה:
 
(דברים ל): "והיה כי יבואו עליך כל הדברים האלה, הברכה והקללה, אשר נתתי לפניך והשבת אל לבבך בכל הגוים אשר הדיחך ה' אלוקיך שמה: ושבת (-וחזרת) עד ה' אלוקיך ושמעת בקלו - ככל אשר אנכי מצוך היום - אתה ובניך, בכל לבבך ובכל נפשך: ושב ה' אלוקיך את שבותך ורחמך, ושב וקבצך מכל העמים, אשר הפיצך ה' אלוקיך שמה. אם יהיה נדחך בקצה השמים - משם יקבצך ה' אלוקיך, ומשם יקחך, והביאך ה' אלוקיך אל הארץ אשר ירשו אבתיך וירשתה, והיטבך והרבך מאבתיך: ומל ה' אלוקיך את לבבך ואת לבב זרעך, לאהבה את ה' אלוקיך בכל לבבך ובכל-נפשך למען חייך, ונתן ה' אלוקיך את כל האלות האלה, על-איביך ועל-שנאיך, אשר רדפוך - ואתה תשוב, ושמעת בקול ה' ועשית את כל מצותיו אשר אנכי מצוך היום - והותירך ה' אלוקיך בכל מעשה ידך, בפרי בטנך ובפרי בהמתך ובפרי אדמתך לטבה, כי ישוב ה' לשוש עליך לטוב, כאשר שש על-אבתיך, כי תשמע בקול ה' אלוקיך - לשמר מצותיו וחקתיו הכתובה בספר התורה הזה - כי תשוב אל-ה' אלוקיך, בכל לבבך ובכל-נפשך" (נבואה זו מלמדת אותנו שעם ישראל צריך להאמין אך ורק בא-לוהים, ורק דרך האמונה בו וקיום מצוות התורה נזכה לגאולה וההצלה של א-לוהים).
 
(דברים, פרק כט): "ואמר הדור האחרון בניכם אשר יקומו מאחריכם והנוכרי אשר יבוא מארץ רחוקה, וראו את מכות הארץ ההיא ואת תחלואיה אשר חילה ה' בה... ואמרו כל הגויים - על מה עשה ה' ככה לארץ הזאת, מה חורי האף הגדול הזה: ואמרו על אשר עזבו את ברית ה' אלוקי אבותם, אשר כרת עמם בהוציאו אותם מארץ מצרים!" (יש כאן נבואה מפורשת שהגויים יחשבו שאלוקים הפר את הברית עם ישראל!). 
 
(דברים לא): "והיה כי תמצאנה אותו רעות רבות וצרותוענתה השירה הזאת לפניו לעד, כי לא תשכח מפי זרעו".
 
ה' הבטיח בתורתו שהיא נצחית ולא תופר לעולם, הנבואה סיפרה מראש מה יאמרו הגויים נגד ישראל, וגם ניבאה מראש באחרית הימים שעם ישראל יזכה לגאולה בזכות שמירת התורה והמצוות שניתנו לו בסיני.
 
עוד מאמרים על הנצרות:
 
בברכה,
דניאל בלס

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה