חברה והשקפה

למה היהדות לא הוגנת

  • י"א טבת התשע"ה
אא

שאלה

שלום, אני מצטער אם השאלה שלי היא מעט תוקפנית, אבל אני מרגיש שיש חוסר צדק בדת היהודית. אני מאמין בה' מאוד, אני משתדל להתקרב לדת אבל אני מרגיש שהדת היהודית היא לא הוגנת. למה מגיע לי לקבל עונש על זה שאני חי, ובנוסף לכך מגיע לי עונש גם בעולם הבא למרות שאני בן אדם טוב? אני לא רוצח, לא גונב ואני בסך הכל אזרח שומר חוק ומשתדל להיות נחמד ובן אדם טוב. אבל למה מגיע לי להגיע לגיהנום בעולם הבא רק בגלל שאני לא יכול מבחינה טכנית להכיר בנות? אני אשם בזה שאני לא מצליח או לא מסוגל? ה' לא ברא אותי חתיך, אין לי הרבה כסף והאישיות שלי היא די מזעזעת אם להודות בזה. אם אני יודע שאני בעולם הבא הולך לגיהנום לפי היהדות, אז למה לא כדאי לי לעשות פשעים ולהיות בן אדם רשע? למה, לפי היהדות בן אדם שלא מתחתן או מכיר מישהי הולך לגיהנום? אם זה המצב אני מעדיף להיות החוטא הכי גדול ולהאמין בשטן ולהתרחק מהיהדות כמה שאפשר. למה שאני אחזור בתשובה אם ה' לא אוהב אותי והוא רוצה אותי בגיהנום?

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
למה אתה חושב שאדם שלא מצליח להתחתן נענש בגיהנום?
אתה צריך לעשות את ההשתדלות שלך כדי להשיג בת זוג - אך הקב"ה הוא מי שמזמן את האשה המתאימה לך. אם לא זכית להתחתן - זוהי לא אשמתך, והקב"ה לא יעניש אותך על כך.
 
נאמר כי הקב"ה חוקר כליות ולב, כלומר שהוא יתברך יודע בדיוק מה עובר עליך, הוא יודע מה גודל הנסיונות שאתה עובר, והוא מרחם עליך ורוצה בטובתך. כל מה שהוא עושה - הוא עושה לטובתך מתוך אהבה ורחמים, ולא לרעתך חס ושלום. הוא אביך ועליך לבטוח בו.
 
בבקשה קרא:
 
לאחר מכן, חפש בבקשה בגוגל את החוברת "שיחה גורלית". כדאי לך מאוד לקרוא אותה.

שלך בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה