תורה ומדע

מה התורה אומרת לגבי ריק בין החלקיקים ?

  • ו' טבת התשע"ה
אא

שאלה

1. מה התורה אומרת לגבי ריק בין החלקיקים ? 2. איך אני יודע שאלוקים לא באמת בחר בעם אחר וכרת עם העם הזה ברית חדשה ?

תשובה

שלום וברכה,
 
1. היהדות טוענת שלמעשה כל המציאות כולה אינה מתקיימת אלא מרצונו של הקב"ה.
הריק בין החלקיקים רק מוכיח את כוחו של ה', כי בלעדיו לא היתה ממשות לחלקיקים, ולא היה עולם.
 
כאשר חומר מתנהג תמיד באותו אופן, ניתן לראות בכך חוקיות. לכאורה. אותו חומר נשלט בידי כח אחר המחייב אותו להתנהג תמיד באותו האופן. ביקום שלנו אנו רואים חוקיות, ולא אקראיות. ביקום קיימים חוקים, כמו כח המשיכה, הכח החשמלי, הכח החזק והכח החלש באטומים, וכיוצא באלה. חוקי הטבע הם הגדרה ממשית לגמרי, מכיוון שהטבע כולו מתנהג באופן מסויים. קיימת חוקיות ביקום, ומכאן ההוכחה שכל היקום כולו נשלט בידי כח שמגביל אותו להתנהג בצורה מסויימת ולא בצורה אחרת. מתוך החוקים אנו למדים שהשליטה של הבורא חלה על כל היקום כולו, והוא נמצא בכל מקום ובכל זמן ביקום. החוקיות גם מלמדת אותנו שמי ששולט ביקום אינו חומרי בעצמו, בכוחו לשלוט בחומר, ועל כן הוא אינו חומר בעצמו. זוהי הוכחה נוספת לשליטתו של א-לוהים ביקום.
ללא החוקים ביקום, היה הכל נעלם. קיימים כוחות מתואמים המקיימים את האטומים - בלעדיהם היו החלקיקים מתפזרים, והיקום היה ריק. קיימים כוחות חשמליים המחברים בין מולקולות ובין אטומים - בלעדי כוחות אלו לא היה קיים אפילו חומר אחד ביקום כולו. קיים גם כח הגרביטציה היוצר פעולות גומלין בין חומרים שונים (כמו השמש, העולם והירח) - בלעדי כח זה היו המבנים מפוזרים ביקום ללא שום תיאום ויכולת להכיל חיים. למעשה הכח השולט ביקום הוא גם מי שמקיים את היקום. בלעדיו היה היקום נעלם לתוך שממה של חושך וריקנות. מכאן אנו למדים שמי ששולט ביקום הוא גם יוצר היקום, כי בכוחו הוא מקיים את היקום כולו. החוקים ביקום מלמדים אותנו שהשולט ביקום הוא גם יוצר היקום, כי בלעדי כוחו התמידי המחזיק את היקום, היה היקום נעלם לתוהו ובוהו מוחלט. זוהי הוכחה נוספת לקיומו של א-לוהים ששולט ביקום.
 
2. אם הקב"ה רצה לשנות את התורה או לבטל אותה חלילה, מובן כי עליו להופיע שוב במעמד הר-סיני לפני כל עם ישראל בדיוק כמו בפעם הראשונה. לא יתכן שמי שחותם חוזה עם 3 מיליון עדים יבטל את החוזה לפני אנשים בודדים. אין הדבר הגיוני וגם ניתן בקלות לזיוף (עובדה שהאיסלם טוען את אותה הטענה בדיוק וכופר בנצרות). בורא עולם הוכיח את קיומו ואת כוחו הגדול לפני עם ישראל בנסים המופלאים שעשה, כדי שהכל ידעו שתורת ישראל אמת. ישו וגם מוחמד ניסו לבטל את חובת המצוות המעשיות, אך הם מעולם לא הוכיחו את טענתם בנסים גדולים שנעשו לפני מיליוני איש. לכן הנצרות והאיסלם לא יכולות להיות אמיתיות. כמו כן הברית החדשה של הנוצרים נכתבה על ידי ארבעה אנשים אלמונים שחיו קרוב למאה שנה אחרי מותו של ישו. הנצרות לא עברה על ידי מיליונים כמו תורת ישראל, אלא על ידי אנשים בודדים שיכלו גם לשקר או לטעות. וזה כל ההבדל בין סיפור אגדה לבין היסטוריה לאומית, שאגדה עוברת על ידי יחידים ללא מקור, והיסטוריה אמיתית עוברת על ידי מיליונים שהיו עדים למאורע הגדול. ראה עוד:
 
חשוב שתחפש בגוגל ותקרא את החוברת "שיחה גורלית" אשר תשיב לכל שאלותיך באמונה.
 
שלך בברכה,
דניאל בלס
 

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה