שאל את הרב - כללי

זוגיות שהתפרקה בגלל הדת

  • ו' טבת התשע"ה
אא

שאלה

שלום רב! עד לפני שבוע הייתי בזוגיות מספר חודשים עם בחורה, האהבה בינינו הייתה גדולה, וכללה הרעפת שבחים הדדית, וכיף גדול. אני בא מבית מסורתי, ולאחרונה התחזקתי. התחלנו לדבר על עניין החתונה, ודברים רציניים יותר. היא באה מרקע חילוני, קוראת תהילים מדי פעם, ומפרישה חלה, אך טוענת שהיא מבצעת זאת מהפן הרוחני, והיא כלל לא אוהבת את הדת כפי שהיא, והכפיה של הדת אינה מתאימה לסגנון חיה. בתור אדם מסורתי, הסברתי לה מספר פעמים שהבית היהודי נשען על שלושת היסודות של טהרת המשפחה, שמירת כשרות, ושמירת השבת. היא מבחינתה התיחסה לדברים בבוז, ואינה מוכנה לשמוע על הדברים האלה כלל, באומרה "מה לא אגע בגבר שלי במהלך כ"כ הרבה ימים", אתה מגעיל אותי שאתה מחשיב אותי כטמאה, ולמרות כל ההסברים שלי לגבי עניין זה יחסינו עלו על שרטון. לעניין הכשרות, אחרי שהביעה נכונות גם בזה חזרה בה, ואמרה שאין לה עניין לשים לב באיזה סכין היא חותכת. בעניין הכשרות, הוריה קונים בשר ממקומות שבהם אין תעודת כשרות כלל, או מיבואנים שידועים כמוכרי טרף. הגענו למסקנה בשיחה יחד שאם אוכל אצלם סעודת שישי, זה יהיה עוף מהסופר שבושל לפני שבת בתבנית חד פעמית. ראוי לציין כי הוריה היו פגועים מכך שאני לא סועד איתם את ארוחות השישי מדי פעם. למרות שהגענו להסדר אני והוריה, הדבר לא מצא חן בעיניה, ויותר מזה נוהגים הוריה לסעוד יחד איתה במסעדות בערבי שישי לעיתים, השייכות לבני אדום או לישמעאלים. הוריה ביקרו אותי על ההחלטות שלי, וטענו כי אני קיצוני מדי. אוסיף ואומר כי היא פתאום גילתה אנטי נוראי, ואולי משופעת היא מהסביבה שלה או מהוריה. יש לציין כי אני אקדמאי, בחור עם ראש על הכתפיים, מאמין מאוד, ומחפש את הטוב. גם היא טענה כי אני מקצין ולא מוכן ללכת לקראתה, אני מצידי טענתי כי זה הבסיס שלי, ואני לא יכול להשתנות, ולחזור בי מדתי שלי. אני מאוד מאוד מתגעגע אליה, ואוהב אותה, מעולם לא אהבתי כך אישה, אבל הדת קרעה אותי ממנה, והיא נאלצה להפרד ממני בגלל שהתבצרתי בעמדותיי, ולא עשיתי כמעט פשרות. מה עושים במקרה הזה ,כבוד הרב? האם טוב שהתרחקנו? לבי דואב וכואב על לכתה, ובמקום שנסתדר, בחרה להקריב אותי על שולחן חופש הדת. בברכת שבוע טוב ובשורות טובות בע"ה.

תשובה

שלום וברכה

לדאבונינו היא קיצונית חשוכה ולא רצתה לשמוע ולא ללמוד על האמת בתורתינו הקדושה בהתעקשות על כל דבר ודבר מבלי להביע רצון ונכונות לוותר על מה שנראה לה כתענוג קטן ,למענך ולמען אמונתך, למה מתחשבים בחיות ובעופות בנוצרים ובערבים ורק בני עמינו הרוצים ללכת בדרך ה' מסרבים לוותר אפילו על דבר קטן ומוותרים על בן זוג על לא דבר, אין זה אלא עקשנות וחוסר יכולת לראות דברים בראייה נכונה אלא בהתסכלות קטנונית וילדותית שלה. 

דת שהיא דת עצמאית שלה וללא הכנעה שלה לבורא, אינה אלא עבודה עצמית ולא עבודת ה'. אשריך שלא הסכמת לוותר על עקרונות היהדות. איך אפשר לוותר על אהבת ה' לצורך אהבת אדם.

ה' ימציא לך מהרה את זיווגך ההגון משורש נשמתך, בחורה יראת ה' בעלת מידות טובות שתזכה להקים איתה את ביתה מתוך יראת שמיים.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה