חברה והשקפה

המשפחה לא תומכת בחזרתי בתשובה

  • ו' טבת התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב יש לי מס' שאלות.. 1)אני כבר 4 חודשים חוזרת בתשובה ב"ה ואני נתקלת בקשיים מצד המשפחה שחושבים שהיות ואני לא עובדת כרגע אני מחפשת להאחז בדת כתירוץ ל,ברוח מהמציאות" אני לא מרגישה חופשי להתפלל לידם וגם כשלקחתי על עצמי צניעות הם השוו אותי לחברות אחרות וטענו שאני קיצונית..מה ביכולתי לעשות.? 2) מותר לקרוא תהילים מתחת לשמיכה במיטה? או שחייב בישיבה ועם נעליים? 3)יש לנו אורחים מחו"ל שאינם יהודים .. הם מתארחים אצל השכנה.. יש שם בבית עץ אשוח של הקריסמס יש בעיה שאכנס לשם בשל כך? 4)לאורחת מחו"ל יש ילד בן 13 הם מנורבגיה ואני מהיותו תינוק מכירה אותו עכשיו כשאני בתשובה ומשתדלת לשמור נגיעה יש לי איסור לגעת בו ולחבק אותו?(הרי הוא ילד , ולא יהודי). 5) יש סיכוי כזה שהקב"ה מזמן זיווג שלא שומר נגיעה לבחורה שרוצה לקחת על עצמה נגיעה ובעצם זה הניסיון שלה? כלומר אם הכרתי מישהו שממש יש לי חיבור טוב איתו אבל הקטע של שמירת נגיעה לא מדבר אליו כרגע אז יש סיכוי שלמרות זאת הוא הזיווג שלי??

 

 

תשובה

שלום וברכה

אשרייך ואשרי חלקך שזכית להתחבר לאביך שבשמיים.

1. לא לענות להם אלא לענות לעצמך. לזכור שאת בדרך הנכונה והראויה לבת ישראל כשרה ואת עושה את רצון אביך בוראך והם לדאבון לב לא זכו להכיר את בוראם ולא עושים את רצונו ולהתפלל עליהם שיזכו לאור הגדול. תשנני לעצמך כל העת כי את זכית להיות בדרך הנוכנה והאמיתית ולא להתייחס להצקות של אלו שמקנאים בך על התעוזה שלך ועל עמידתך על עקרונות האמת מבלי להתפתות לחיים הכביכול קלים שלהם.

2. מותר לקרוא גם בשכיבה.

3. אין בעיה.

4. אכן אין לגעת בו ואין לחבק אותו.

5. אם הוא מוכן לכבד אותך, יתכן והוא זיווגך. אם הו אלא מוכן לכבד אותך הרי זה אכן ניסיון שלך לראות אם תוותרי על אהבת אדם למען אהבת ה'.

בברכה להצלחה גדולה בעבודת ה' ושיגבה ליבך בעבודת ה'.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה