שבת

דילמה בין חילול שבת ולבין לכבד את אמא

  • ד' טבת התשע"ה
אא

שאלה

שלום רב אני בדילמה איומה אני שאלתי אותך בקשר לעבודה בבית חולים בשבת במודיעין שם ואמרת לי שאסור למרות שזה בבית החולים כי זה בשבת. וחשבתי שזה פיקוח נפש... ואין לי עבודה. ואמא שלי כבר שנתיים מנסה להשיג לי את העבודה הזאת ועכשיו שאמרתי לה שאני לא רוצה בגלל שאמרת לי שהשבת אסור לעבוד ובבית חולים במודיעין היא התווכחה איתי שזה פיקוח נפש כל הדתיים עובדים שם בשבת. והיא כעסה כי היא שנתיים מנסה להשיג לי את זה ואמרה לי שזה פרנסה כי אין ךי עבודה אני בלי כסף ואני אחיה ברחוב בגלל שבת?! והיא אמרה לי בבקשה תכבדי אותי אני עשיתי הכל בשבילך תכבדי אותי פעם אחת! אני בדילמה עכשיו בבקשה עזור לי

תשובה

שלום וברכה

אי אפשר לוותר בדבר זה. להרים טלפונים במודיעין זה חילול שבת גמור ומוחלט שאסור ואין בזה כלל צל של פיקוח נפש.

בוודאי אף אם חלילה היית צריכה להגיע לרחוב עבור זה, לא היית מחללת שבת חלילה. השבת יקרה לנו יותר מכל כסף וזהב. כל שכן שאת לא מגיעה לרחוב ובעז"ה בזכות עמידתך האיתנה בשמחה בניסיון כזה מתוך מסירות נפש בוודאי ה' ישלח לך שפע רב בכל העניינים.

אין לך ביזיון גודל לאימך יותר מאשר חילול שבת של הבת עקב האם, זה קלון גדול להורים שילדיהם אינם הולכים בדרך ה', כל החילול שבת של בת נזקף גם לחובת האם ואוי לאותה בושה ולאותה כלימה בעולםה אמת כאשר יכריזו עליה כמי שגרמה לחילול שבת של ביתה, צער גדול ועצום יהיה לבת כאשר היא תראה איזה בושות היא גרמה להוריה.

זאת ועוד, יש לזכור שהפרנסה היא בגזירת שמיים ואנחנו רק עושים השתדלות כי זו היא גזירת שמיים. אין מצב שהקב"ה גזר על בת ישראל שתחלל את השבת במזיד לפרנסתה.

חיזקי ואמצי בביטחון גמור בבורא עולם ושימחי שיש לך את הכוח והאומץ והעוז לעמוד בניסיון קשה זה. המשיכי בשמירת השבת כראוי ובוודאי תזכי לאור גדול ולישעות ה' בכל העיניינים.

בהערכה רבה, שבת שלום,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה