שאל את הרב - כללי

איך אפשר לשתוק לאמא??

  • כ"ג כסלו התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב יש לי שאלה איך אני יכולה לכבד את ההורים שלי הכי שאפשר? איך אפשר לשתוק לאמא שלי אם היא לפעמים צועקת עליי?אני מאד רוצה לכבד אותה מאהבה ולא מהפחד מהעונש איך עושים את זה? אני אוהבת את ההורים שלי מאד אבל לפעמים קורה שאני מתחצפת אליהם ואח"כ אני כועסת על עצמי מאד והרב מבין לבד שזה לא תורם לביטחון העצמי שלי..ובטח היצר הרע שמח שאני לא ביחסים טובים עם עצמי.. אני אשמח לעצה מהרב.

 

תשובה

שלום וברכה

לפני בוא הניסיון יש להשקיע מחשבה רבה ולהתבונן בדברים ולללמד זכות על אימך כאשר הוא צועקת ותחשבי מאיפה זה נובע ומדוע אין לכעוס עליה ולא להתלונן עליה אלא לקבל את זה באהבה. כמו כן תלמדי עד כמה חשובה מצוה קדושה זו ועד כמה אנו מחוייבים בכבוד ההורים וכמה גדולה מעלת המצוה עד שבעז"ה תוכלי יותר לשלוט בעצמך בעת הניסיון. המלאכה לא ליום ולא ליומיים אולם בעז"ה לאט אבל בטוח תזכי להתחזק ולהתקדם.

כעת לעניינך, כאשר את בכל זאת נכשלת, עלייך לזכור ולא לשכוח שאת רק אדם הקרוץ מחומר שיכול להיכשל ולכעוס ולהתעצבן ואין לך להלין על עצמך יותר מידי וכשם שמצווה לדון אחרים לכף זכות כך גם מצווה לדון את עצמך לכף זכות ובכל מקרה של טעות יש להתנצל ולבקש סליחה ודי בכך.

בברכת הצלחה גדולה ומרובה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה