חברה והשקפה

בחירות -בילבול

  • כ"ג כסלו התשע"ה
אא

שאלה

שלום אני חוזר בתשובה מגיל 22 . כיום בן 29 נשואי ואב ל3 ב"ה שאלתי - כול מערכת בחירות שהייתה מאז שחזרתי בתשובה יותר מבלבלת אותי במיוחד האחרונה שהייתה .העולם החרדי בכללי בבחירות נלחם לא פחות מהחילונים ולפעמים בצורה שלא מתאימה לבן תורה (בלשון המעטה ) אני אישית ספרדי ומאז ומתמיד בחרתי במפה הימנית חזק שחזרתי בתשובה זכיתי ללכת על פי מורי ורבי ולהצביע לציבור הספרדי שאלתי היא איך מתמודדים עם כול הדבר הזה שנקרא בחירות בעולם החרדי אני לא רוצה לתת דוגמאות אני בטוח שהרב מבין למה אני מתכוון אנ ממש מתבלבל מכול הסערות שקורות מסביב ומפני שאנו בפתח של עוד מערכת בחירות חושש אני מהדבר מאוד עד שהחלטתי לעט אתה לא לקשיב לחדשות בכלל (נקווה שזה יחזיק מעמד .) בגלל החלישות באמונת חכמים שזה עושה לי אישית -אשמח עם הרב יעשה לי קצת סדר אולי אפילו שיעור שלם בנושא אני בטוח שיש המון אנשים בעיקר חוזרים בתשובה שנורא מתחלשים מכול סיפור הבחירות -אולי אפילו כבוד הרב זמיר כהן שליטא יסביר בדרכו היחודית את הנושא תודה רבה ושבוע טוב

תשובה

שלום וברכה

איננו מתערבים בבחירות כי אנו רוצים שדברינו בענייני התורה והמצווה ישמעו ובכל זאת ללב טהור כמוך אני ישיב.

אין כל ספק בעניינים אלו. הדבר ברור שיש להצביע עבור המפחלגה שהוקמה לשם שמיים כדי להגדיל תורה ולהאדירה שהוקמה על ידי גדול הדור זצ"ל ומטרת מקימיה היא להרבות טהרה בישראל להרבות תורה ולהרבות חינות תורני טהורה והיא מתנהל אך ורק על ידי רצון גדולי הדור. ברור שתחת מפלגה זו יהיו אי אלו אנשים שיש להם תאווה לכבוד ולממון אבל אין זה משנה את המהות העיקרית שהיא הרצון הפשוט להגדיל תורה ולהאדירה.

לעומת זה מפלגות אני אמלוך כאשר נציג פלוני נעלב ומרגיש שאינו יכול להיכנע תחת יו"ר חדש ישן ולכן הוא בוחר לפלג את היהדות הספרדית התורנית והכל כדי שיהיה לו קצת שליטה וכבוד אין כל ספק לאדם ישר שאין כל מקום ללכת אחריו, הכנסת אינה מקום של כבוד אלא מקום של שליחות על ידי נציגים שנשלחים על ידי גדולי הדור שליט"א ולא אנשים המנסים לכפות את עצמם ואת דעתם על גדולי התורה.

אף אם אדם פלוני ימצא איזה רב או שתיים שיתמכו בו יש ללכת אחרי רוב מניין ובניין של גדולי הדור ואחרי מי שהמפלגה לא הוקמה לשרת אינטרס של איש אחד ואגו שלא ניתן לשליטה.

כך גם היה בבחירות הקודמות וכך גם כעת וכך גם יהיה ככל הנראה בבחירות הבאות.

אקווה שהדברים ברורים מאוד.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה