שאל את הרב - כללי

אבא שלי גוסס... כועסת ומאוכזבת מדרך העולם

  • כ' כסלו התשע"ה
אא

שאלה

שלום, חשוב לי לציין קודם כל שאני באה ממשפחה מסורתית ומאמינה. כמו שציינתי, עקב סרטן קשה מאוד ואלים, אבא שלי גוסס בבית החולים נותרו לו שבועות אחרונים אני השנייה מבין ארבעת הילדים (יש לי עוד שתי אחיות קטנות, הקטנה בת 12!!) אני פשוט לא מצליחה לקבל את העובדה שעוד מעט לא יהיה לי אבא לכל החיים אני בדיכאון ובוכה בכל מקום לא מבינה את הטעם בלחיות בעולם עם כל כך הרבה צער פיגועים, מחלות קשות, הרוגים, מלחמות, חיילים שנהרגים בני 20 (!), אונס, גניבות, רצח, ילדים שמתים, בגידות, שחיטויות ומה לא... אני יודעת שיש גם רגעים מאושרים אבל חשבתי על זה הרבה ואם משווים בין רגעי האושר הגדולים לרגעי הסבל הגדולים אין מה לעשות - עוצמת הסבל גוברת על עוצמת האושר וכולנו יודעים זאת אני לא מוצאת טעם לחיות אחרי שאבא שלי ילך לעולמו רק בן 53 איזה מן עולם זה? למות בגיל כה צעיר, לא לחוות חתונה אחת, נכד אחד... כל דבר קטן מזכיר לי אותו וזה מצד אחד טוב כי אני לא ארצה לשכוח לעולם, ומצד שני רק מדכא יותר.. (אני החלטתי כן לדבר עם פסיכולוג ולפרוק את הלב... אבל מה כבר הוא יגיד לי שישנה את המחשבה והצער..) איך אפשר להתמודד? איך אפשר לא לאבד אמונה אחרי אסון שכזה?

תשובה

לכבוד השואלת, 

קשה מאד מאד לקבל מכתב כזה ולשמוע על צער שכזה. 

בדרך כלל היינו מנסים להביט על הצד החיובי ולנסות לעשות דברים אשר יכולים לגרום לזכות כדי להפוך את הכל... כי השם הוא כל יכול...

ומאידך נכונים דבריך שכתוב בספרי קודש שאם רואי  ם שכבר אוחזים הדברים בשלב מאוחר שאי אפשר לעזור ולשנות, יש להתפלל ולהתכונן לעזור לנשמה בתהליכה.

הצער כה גדול עכשיו, עד שאיני רואה משהו שראוי לומר או לכתוב יותר.

משתתפים בצערך.

רב נחום

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה