שאל את הרב - כללי

שרפה

  • י' כסלו התשע"ה
אא

שאלה

לכבוד הרב שלום : אני מאוד מעוניינת לדעת מה הסימן הזה ?? השקע של המקפיא נשרף ,לאחר שבוע המיבש שיער היה בשימוש והשקע נשרף , לאחר שבוע המכונת ריצה (ספורט) השקע נשרף, לאחר שבוע השקע של המקרר במטבח נשרף ,מה עלי לעשות כי אין לי שום מושג, ה׳ ירחם תודה רבה

תשובה

לכבוד השואלת, 

אין להבהל יותר מידי. כתוב בגמרא שכאשר הקב"ה רוצה לעורר אנשים לתשובה, קודם הוא שולח מסר דרך הרכוש שלהם שאין בו הפסד גדול (קידושין כ.). לכן אם אתם מקבלים את המסר ומתקנים משהו שדרוש תיקון במעשים, אז אין צריך לדאוג על יותר מזה.  

ענין החשמל מרמז לכח רוחני הזורם אפילו בתוך הגשמיות של הדומם. ולכן יש לבדוק אם אכן השימוש בקנינים הגשמיים שלכם נעשית על פי הלכה. 

כלול בזה שהמזוזות יהיו כראוי על הבית (אם עבר ז' שנים מאז שנבדקו יש לערוך שוב בדיקה), שתהיה מעקה על הגג כראוי (בגודל עשר טפחים לפחות) וכלול בזה שלא יחזיק בבית דבר במצב מסוכן (כגון סולם רעוע או  חומרים רעילים תוך הישג ידם של ילדים), ועשיית גמילות חסד רגיל עם הבית ועם המכשירים שבו (כגון אם השכינה צריכה לשאול מיקסר או שרוצים לשאול כלי עבודה וכדו' אז מוכנים להשאיל את זה), שלא תשרה כעסים ו"קצרים" בין בני המשפחה השורים בבית, ושלא להחזיק דברי איסור בבית כגון חומר קריאה של דברים אסורים, מוזיקה ושירים אסורים, או גישה לאינטרנט בלי פילטר.

[גם ראוי לבדוק את המצב מבחינה טכנית, כי יתכן שהבנין כבר נתיישן בכמה שנים, ובמערכת שהתקינו בבית בהתחלה, השתמשו בחוטים ואביזרי חשמל אשר איכותם כלה כעבור מספר שנים אלו, ולכן ראוי מקודם להזמין חשמלאי שיבדוק את המערכת.]

בברכה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה