שאל את הרב - כללי

פירוש לחלום

  • ט' כסלו התשע"ה
אא

שאלה

השאלה שלי היא על (סבא היה רב )שלי ז"ל ראיתי אותו בחלום שמוציאים אותו מהקבר והוא שוכח על תכריכים על עלונקה וכולם שמחים ואז הוא קם ומחייך אליי מנסה להגיד לי משהו ויצא לו קולות ולא מדבר במפורשות ובכל ההתנהלות שלו בחולם מאוד שמחה אבקש לדעת מה המסר תודה.

תשובה

 

לכבוד השואלת,

לא אוכל לומר בודאות, אבל כפי מה שהבנתי, אם כאשר הנפטר מופיע לחולם בחלום הוא נראה יפה וטוב, הוא סימן טוב. א"כ זה שהופיעה הסבא וקם באופן שהוא נראה בריא וטב והיתה שמחה מסביבו - כנראה שרצתה לרמוז לך שהיא במקום טוב, ברוך השם.

ואחשוב שאולי הרמז במה שקם לתחייה מתוך הקבר, שהוא אכן מזומן לתחיית המתים אשר מרומזת בתורה במילים "הנך שוכב עם אבותיך, וקם" (דברים פרק לא-טז).

ולפי מה שידוע לי, חויות אלו הם דברים מציאותיים ברובד עמוק של הנפש; ואע"פ שבחלום הם מתבטאות דרך ציורים שונים שאינם במציאות כעת, אבל ההרגשות והקשר הנפשי שהם מתעוררים הוא אכן מציאותי.

ולכן ראוי לך להרגיש שהחלום היה אמיתית, וראוי לך לזכור את החויה, ויש לך לשמוח שהסבא שמח במקום שבו הוא נמצא, ושהוא שמח יבחל"ח איתך.

וזה שהוא חייך אליך והיה נראה שהוא שרצה להגיד לך משהו, יתכן שזהו משום הכלל המקובל אצלינו, שכאשר הורה או סב/סבתה משאיר צאצאים כאן בעולם הזה שעושים מעשים טובים, זה הכל עולה לזכות בשביל ההורה/ או הסב. א"כ, יתכן שרצה הסבא ע"ה לרמוז לך שתמשיכי לעשות מעשים טובים כאן בעולם הזה, ועל ידי כן הוא ג"כ יקבל טובה ונחת מזה בעולם העליון.

לכן ראוי לך כאשר תעשי מעשה טוב לאורך שנה זו, שתתכווני או שתאמרי שאת עושה כן גם בשביל טובת וזכות הסבא, ועל ידי זה יהיה טוב גם לך -  וגם לנשמת הסבא ע"ה, בעזרת השם.

בברכה,

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה