שאל את הרב - כללי

שמירת העיניים וחילול השם

  • ה' כסלו התשע"ה
אא

שאלה

שלום אני רוצה לשמור את העיניים שלי בשלמות לכן אני מסתובב (גם בחורף) אם כובע תמבל, בצורה שיכולה מאוד להצחיק, אבל אני לא מתייחס לאף אחד כי זה מאוד עוזר לי אבל השאלה היא 1)אם זה נכו להסתובב אם זה או שזה חילול השם. 2)אני בבי"ס חילוני ובנות מדברות איתי (מורות) להסתכל אליהם או לא ואם לא אז אני לא יסתכל או שזה חילול השם כי אנשים לא אוהבים את זה בכלל

תשובה

לכבוד השואל,

1. עדיף להסתובב עם כובע בייסבול [באם זה יעזור לך כמו הכובע תמבל], כי בכובע תמבל שגורם לצחוק, יתכן שאתה גורם לאחרים לחטוא ח"ו כשיצחקו עליך.

2. נכונים דבריך, ויש לך לשער אם נגרם לך איזה בחינה של נסיון אצל כל מורה ומורה בפרט: אם יש מורה כזו שאינה גורמת לך לשום נסיון, יש להסתכל כדי שלא לגרום חילול השם; ואם יש מורה כזו שכן גורמת לך לאיזו בחינה של נסיון, אז אין להסתכל, והאחריות מוטלת עליהן להבין שזה קשה לך, ולהבין מתוך התנהגותיך כאשר כוונתך באמת לשם שמים.

עוד עצה שמעתי, שאפשר להסתכל על המצח (קצת למעלה מן העיניים), או על הלחיים (קצת למטה מן העיניים), רק שלא להסתכל ישיר בעניים; ובזה האדם יכול למנוע ממנו הרבה נסיונות. כי האשה שאתה מדבר איתה לא כל כך מבחינה בזה, וכאשר אתה לפחות מסתכל בכיוון של פניה, אז היא אינה מרגישה כל כך שאתה מזלזל בה.

ויהי רצון שהשם יתברך יעזור לכל בחורי ישראל להנצל מן הנסיונות,

בברכה

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה