חברה והשקפה

איך יוצאים מהבוץ

  • י"ח חשון התשע"ה
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב. אני חוזר בתשובה כבר שלש שנים תודה לאל. אני בן 23 אין לי רב, ואני לא לומד גמרא. בשנה הראשונה של התשובה הייתה לי התלהבות וכל מה שהאכילו אותי בלעתי. לאחר כמה זמן נהיתי מבולבל מכל מיני השקפות ודעות שלפעמיים הם סותרות (כמובן לא חלילה את התורה אלא בדרך הסתכלות על החיים) ככה עברתי מספר לספר כי לא קיבלתי על עצמי רב אז ניסיתי לקבל שיטה למדתי כמעט כל ספר של השקפה. והיום אני מתפלל שלש תפילות ביחידות, לומד מתי שמתחשק לי לפעמיים שעות ביום לפעמיים שעה ביום. אני נכשל הרבה בפגמי עיניים. ולפעמיים גם נופל בברית. ואני מבולבל מהחיים כשאני לומד אני מרגיש שאני לא לומד מה שהשם רוצה ממני שזה גמרא. ומצד שני שאני בא ללמוד גמרא אני לא יכול לשבת על הכיסא. יש לי חברים שנכנסו לישיבה בזכותי ב"ה אבל מרוב הנסיונות הטובים שלהם להכניס אותי גם לישיבה אני נתקתי איתם קשר כי זה גרם לי לבילבול שכל פעם שאני קצת משקיט את המצפון שאני לא לומד גמרא אז הם באים להשמיע לי כמה שאני לא בסדר שאני לא לומד גמרא. ואין לי רצון לכלום כבר. אני אוהב את השם יתברך וזה הדבר היחידי שמחזיק אותי בעבודת השם וגם היראה מהעונש. ואני מעדיף למות ולא חלילה להיות חילוני. אבל איך אני יצא מהמצב הזה שאני נמצא לקבל רצונות חדשים ואיך אני בכלל ילמד גמרא אני לא מבין מה הטעם בכלל אני לא רוצה להיות פוסק ואני צריך חיזוק יום יומי ה' יסלח לי שאני ככה אומר. מה לעשות ? תודה מראש.

תשובה

שלום וברכה

התסמונת אותה אתה מתאר מוכר אצל רבים מבעלי התשובה, ואתה לא לבד בספינת ההתמודדות הזאת. 

אכן, בכדי לעמוד עם שתי רגליים על קרקע יציבה בכניסתך לעולם שומרי התורה והמצוות, חייבים להתחבר עם קבוצה אשר נראה לך כי היא הכי קרובה לרצון הבורא. ואתה יכול ללכת לפי הרגשת הלב, אבל בוודאי לא להתנייד מקבוצה לקבוצה. "עשה לך רב והסתלק מן הספק" כך אמרו חז"ל, ואין דרך אחרת להסתלק מן הספיקות.

~~~

עוד יש להעיר לך מה שאמרו חז"ל בגמרא עבודה זרה (יט.): "אמר רבי, אין אדם לומד תורה אלא ממקום שלבו חפץ, שנאמר (תהלים א, ב) כי אם בתורת ה' חפצו".

ולכן, ככל הנראה ממכתבך, לבך נמשך לידיעת ובירור השקפת היהדות. ולכן יש לך להתרכז את לימודך בזה, ולא להרגיש אשם שאין אתה לומד בגמרא. נכון שצריכים לדעת חומש עם פירוש רש"י, צריכים לדעת רשימה של המצוות (שמופיע בתחילת ספר היד החזקה להרמב"ם), וצריכים לדעת ההלכה והאיך להתנהג למעשה. אבל מעל לזה ואחרי שלמדת את זה, ישנה את החיוב לקיים לימוד תורה יומי - פעמיים ביום, קצת בבוקר וקצת בערב - וזה אפשר  בהחלט לקיים גם ע"י לימוד השקפה מכל ספר המקובל לזה מדורי דורות על ידי שלומי אמוני ישראל. 

בברכה להצלחה בלימודך וגם שתמצא בקרוב רב להדרכה  שאתה מרגיש שמבין אותך ושאתה סומך עליו, 

רב נחום וצוות הידברות

 

 

  

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה