שאל את הרב - כללי

איך יכול להיות שמשבטים חיה?

  • ט' חשון התשע"ה
אא

שאלה

שלום רב... רציתי לשאול איך יכול להיות שמשבטים חיה (בעצם לוקחים יצור חי כמו כבש , פרה, כלב, ומשכפלים אותו) הרי ידוע שה' נתן לנו את הנשמה אז איך בני אדם "נתנו" בעצם נשמה לייצורים חיים?

תשובה

 

לכבוד השואל,

 

כפי מה שהבנתי, דבר זה מבוסס ע"פ ב' יסודות המסורות לנו:

 

א) שאין נפש פרטי לבהמה או חיה כמו שיש לאדם. אלא מקורם הרוחני הוא מנפש כל המין בכללו. ולדוגמא, שלמעלה ישנה מציאות של נפש החי של מין הצאן. וכל צאן יחיד בעולם מושך חלק מאותה הנפש.

 

ב) שכאשר רק יש "כלי" של גוף בעולם הזה שיכול לסבול את המציאות הרוחני, אז יורד עליו אותה רוחניות השייכת לאותה כלי, מלמעלה.

 

ואם כן מובן הדבר: שכאשר המדענים "משכפלים", אין הם גורמים להימצאות החלק הרוחני, כי החלק הזה כבר קיים ועומד למעלה כל הזמן.

 

ואין פעולתם אלא שמכינים את הרקע הגשמי אשר בו יכול "לצמוח" תאים;

 

וכאשר משתלמת צמיחת התאים לשלב של "כלי שלם" של כבש - וכמו באופן גשמי כאשר צומח גוף של עובר בארבעים ימים הראשונים, ומגיע לשלב שמשתלם להיות "כלי גוף שלם" שיכול לנשוא את השראת החלק הרוחני בתוכו, אז נכנס בתוכו השראת הנפש הרוחני מלמעלה - כך גם אותו חלק מתוך הרוחניות שלמעלה של "נפש מין הכבש" הקיים למעלה נכנס לגוף של אותו כבש שעכשיו השתלם. וזה נעשה באופן  "אוטומטי", שמכיוון שיש מציאות כלי שביכולתו להכיל את הרוחניות, אז הרוחניות מיד "יורדת" ושורה עליו.

 

בברכה,

 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה