חברה והשקפה

שנאה כלפי בן אדם

  • ז' חשון התשע"ה
אא

שאלה

בס"ד אם חס ושלום יש מישהו שפוגע בך הרבה מאד , וממש אתה מרגיש כל שנייה לידו שאתה חס ושלום קרוב ל-לשנוא אותו יש איזה משהו שעובד חזק על לבטל את זה? בודאי שללמוד על מידת הגאווה והכעס וכיוצא בזה.אבל אם יש משהו שאפשר להזכיר לעצמך וזה יעזור מאד? תודה

תשובה

שלום וברכה

בדרך הטבע כמעט שלא שייך שלא לשנוא את מי שמציקה לך כל העת. גם הלכתית אין בזה איסור. אולם אם את רוצה לנוהג לפנים משורת הדין ולא לכעוס, הרי שהדרך היחידה שנראית לי אפשרית היא באמצעות דברי דוד המלך כאשר ברח מפני אבשלום בנו ושמעי בן גרא קללו וכמבואר בספר שמואל ב פרק טז (ט) וַיֹּאמֶר אֲבִישַׁי בֶּן צְרוּיָה אֶל הַמֶּלֶךְ לָמָּה יְקַלֵּל הַכֶּלֶב הַמֵּת הַזֶּה אֶת אֲדֹנִי הַמֶּלֶךְ אֶעְבְּרָה נָּא וְאָסִירָה אֶת רֹאשׁוֹ:  (י) וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ מַה לִּי וְלָכֶם בְּנֵי צְרֻיָה כי כֹּה יְקַלֵּל   כִּי יְקֹוָק אָמַר לוֹ קַלֵּל אֶת דָּוִד וּמִי יֹאמַר מַדּוּעַ עָשִׂיתָה כֵּן: (יא) וַיֹּאמֶר דָּוִד אֶל אֲבִישַׁי וְאֶל כָּל עֲבָדָיו הִנֵּה בְנִי אֲשֶׁר יָצָא מִמֵּעַי מְבַקֵּשׁ אֶת נַפְשִׁי וְאַף כִּי עַתָּה בֶּן הַיְמִינִי הַנִּחוּ לוֹ וִיקַלֵּל כִּי אָמַר לוֹ יְקֹוָק: (יב) אוּלַי יִרְאֶה יְקֹוָק בעוני בְּעֵינִי וְהֵשִׁיב יְקֹוָק לִי טוֹבָה תַּחַת קִלְלָתוֹ הַיּוֹם הַזֶּה:

עד כאן דברי דוד, נלמד מזה שני דברים א, שדוד המלך קיבלת את הקללות באהבה כי ידע האמין והבין שזה בא בגזירת הבורא ברוך הוא ומה לו לשנוא או להעניש את המקלל כאשר הכל בגזירת שמיים. ב. שדוד המלך הבין שבזכות קבלת הקללות באהבה הוא ייינצל מהמרד של אבשלום, זאת אומרת הוא קיבל את הקללות באהבה  וידע שהוא חוסך הרבה צרות אחרות.

ה' יתן לך הרבה שמחה ונחת.

בברכה,

בנימין שמואלי

 

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה