שאל את הרב - כללי

הפרש בגילאים

  • כ"ב תשרי התשע"ה 
אא

שאלה

בס"ד שלום וברכה, עיינתי בנושא זוגיות באתר וראיתי במספר מקומות שרשום שעדיף לא להתחתן כשיש פערי גילאים. אני ראיתי זוגות שנראים מאד מאושרים שיש בינהם פערים גדולים כגון 17 שנה, או 14/15 שנים. האם יש מקרים שיכול להיות זיווג ואפילו משמיים שיש בו הפרשי גילאים? אולי כשבעבר היו בעיות עם ההורים או גירושין וכדומה ודווקא זה מה שמביא לשלמות בזוגיות? תודה רבה

תשובה

לכבוד השואלת, 

אמרו חז"ל : "ודברו אליו, מלמד שמשיאין לו עצה הוגנת לו. שאם היה הוא ילד והיא זקנה, הוא זקן והיא ילדה, אומרין לו: מה לך אצל ילדה [או] מה לך אצל זקנה? כלך אצל שכמותך, ואל תשים קטטה בביתך" (יבמות מד.).

הרי שלפי גדרי חז"ל, נחשב פאר הגילאים יותר מידי אם "אינה כמותו", וכמו שאמרו "כלך אצל שכמותך". 

ולכאורה הכונה בזה, כאשר הם לא מבינים אחד את השני, וכמו שאמרו: "ואל תשים קטטה בביתך".

וכשזה "מתורגם" לימינו, נראה לי שהכונה הוא כאשר בני הזוג הם מב' "דורות שונים"; וכגון כאשר ההבנה של דור אחד שונה מן ההבנה של דור השני. ולפי זה יתכן שבפאר שהזכרת עדיין יסתדרו ביחד, ובלבד שיהיו בהילוך מחשבה אחת של "דור אחד השוה לשניהם".

הנראה לענ"ד כתבתי. 

בברכה, 

רב נחום


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים