חברה והשקפה

גויים נשפטו בראש השנה

  • י"ג תשרי התשע"ה
אא

שאלה

שלום . לימדו אותי שכל בריאה ואומה בעולם נשפטת בראש השנה ורק ליהודים ידוע סוד זה של המאזן השנתי שעושה הקב"ה יתברך. . השאלה היא.. במה בדיוק הגוי אשם שהוא לא יודע את זה שעומדים לשפוט אותו.. אין לו מושג שיש בורא , הוא לא יודע מה התכלית שלו ..מבחינתו הוא נהנה בעולם הזה ומספיק לו.. הוא פשוט לא מודע לשום תכלית .. האם זה קצת לא צודק בלשון המעטה ? המון תודה

תשובה

ס"ד
 
שלום וברכה,
 
אין הקב"ה מדקדק עם הגויים כל כך, שהרי הם מצווים בסך הכל על שבע מצוות בני נח (לא לרצוח, לא לגנוב, לא לנאוף וכו', דברים שכל אדם מבין בשכלו ובמוסריותו הטבועה בנשמתו).
 
כמו כן, חז"ל לימדו אותנו ש"ישראל מעל המזל" - כלומר בכח התפילות והצדקה והתשובה שאנו עושים - בכוחנו להתגבר על המזל שנקבע לנו מעת הלידה, ולשנות את הדין בראש השנה.
אך הגויים נתונים לגורל והמזל שנקבעו להם מעת לידתם, ועל כן אינם זקוקים לראש השנה.
 
התכלית של הגוי היא לקיים את שבע מצוות בני נח - הטבועות בנפשו - עליהם יקבל שכר ועונש.
רק אם הגוי דורש אמת, ומחפש להתקרב אל ה', הוא יזכה להגיע לתורת ישראל, וה' בכבודו ובעצמו יכוון את הגוי להגיע לאמת, ועל כן מצווה לאהוב את הגרים, כי הגר הוא דורש אמת.
 
תוכל לקרוא עוד בחוברת "שיחה גורלית". חפש בבקשה בגוגל את המילים "שיחה גורלית".
 
לגבי השאלה על הרחמים, ודאי שהכל עושה ה' לטובה!
כל אדם צריך לשאול את עצמו: מי נתן לך את כל הרחמים שיש לך על עצמך ועל אחרים?
הרי יש אנשים אכזרים שאין להם רחמים על אחרים. גם לבעלי חיים אין רחמים על בני מינם. רחמים זה משהו מיוחד שניתן בליבך מאלוקים - הוא אבי כל הרחמים, וכל הרחמים מגיעים ממנו יתברך, וליהודים נתן רחמים מרובים!
הוא הנקרא בלשון חז"ל בשם "רחמנא", המרחם.
יוצא איפוא שהוא יתברך ודאי הרבה יותר רחמן ממך, ומכל מה שאפשר לחשוב עליו יתברך... כל אכזריות או קושי לב שאתה חושב שיש אצלו חלילה - נובע רק מחוסר ידיעה על מעשיו, כי העולם הזה נסתר ולא מובן, חלק קטן מגלגולים רבים שאת תחילתם ואת סופם איננו יודעים.
כשנגיע לעולם הבא, לעולם הנשמות, ונראה את העולם האמיתי, נבין שהוא יתברך אכן רחום וחנון יותר מכל אדם, ויותר מכל מה שיכולנו לשער.

   עלינו להאמין שהקב"ה שהוא רחום וחנון, אשר נתן לנו את היכולת לרחם, הוא ודאי יודע כל מה שאנו יודעים, ומבין כל מה שאנו מבינים, והוא מרחם יותר ממה שאנו מרחמים, כי הוא אבי כל הרחמים, ורק ממנו כל הרחמים שלנו מגיעים. ואם בכל זאת פעל בעולמו כפי שפעל, עלינו לבטוח שזו היתה הברירה היחידה, ולא לשכוח לרגע שהעולם הזה הוא זמני, והיעד האמיתי של הנשמות היא העולם הבא.
אנשים בעולם הזה דומים לילדים קטנים שרוצים עוד ועוד סוכריות וממתקים, וגם אם יסבירו להם במשך שעות שזה הורס את השיניים, שזה מזיק לבריאות, שהם יפתחו תאווה לאוכל ויהיו אנשים שמנים, הילדים לא יקשיבו, וימשיכו לדרוש ולדרוש. כך גם אנו בעולם הזה דורשים חומריות, ולא מבינים שיום אחד נביט על הדברים אחרת מן העולם הבא, בתור נשמות, ואז גם נראה את גודל טעויותינו. הקב"ה מתנהג איתנו בצורה הטובה ביותר בשבילנו, גם אם לעיתים זה נראה לנו כאילו הוא לא מתחשב בנו, הרי הוא נוהג כאב אוהב כלפי ילדיו, וכמו כל אב אוהב, הוא עושה את הטוב ביותר עבור ילדיו גם כשאינם מבינים זאת.
 
לדעתי החוברת שיחה גורלית תוסיף לך מאוד.
 
שלך בברכה,
דניאל בלס
 

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה