חברה והשקפה

האם כל הצרות באות מנשים לא צנועות

  • י"ב תשרי התשע"ה
אא

שאלה

שלום רב לרב יש בידי עלון שהבאתי מהמקווה בנושא צוק איתן הבנתי שצוק איתן חבויים במושג הזה צניעות וקדושה. יש לי שתי שאלות: 1. האם זה דבר שלילי לשים פאה ובגדים יפים?(כתוב בעלון שבעוון ההתקשטות בבשמים ותכשיטים פאות ובגדים מקושטים חגורות וכו' חרב בית המקדש) 2. למה מתכוונים בעלון הזה שאומרים שכל הצרות שיש לישראל בעוונותינו הרבים מגיעות רק מחמת הפריצות של הנשים. האם ללכת עם חולצה בלי שרוולים זה פריצות (הכוונה לחולצה לא לגופיה) והאם ללכת ללא כיסוי ראש היא פריצות? ומה אם אותה אישה היא אישה בעלת ענווה וצניעות באופיה אשר עוזרת תמיד לכולם ולא מדברת לעולם לשון הרע נחשבת פרוצה אם היא לא הולכת עם כיסוי ראש?

תשובה

שלום וברכה

1. אין כל בעייה בהתייפות אישה לצורך הרגשתה האישית ולמען בעלה. האיסור הוא ללבוש בגדים מושכים את עיני כולם שזה אסור.

2. א. אינני יודע איך בעל העלון יודע מה נעשה בשמיים, אני לא מאמין שהוא נביא. אולי כל הצרות באים בעוון הגברים אולי בצורה שווה בגלל הגברים והנשים גם יחד, אולי בכלל עקב חטאי גילגול קודם. על כל אחד לעשות את חשבון נפשו ולנסות להתחזק במצוות וביראת שמיים ואף אחד בדורינו לא יכול לדעת מה הם הסיבות לכל הצרות בעם. מלבד זאת יש ברוך ה' הרבה ניסים והרבה ישועות ושפע בעולם במידה מרובה פי אלף מהקשיים והצרות בזמנינו וזה באשמת מי? מה הם הסיבות של כל הטוב בעולם? זה בגלל הגברים? אולי בגלל זכותם העצומה {במרכאות} של מחברי העלונים למיניהם? ואולי דווקא בגלל הנשים הצנועות המרובות שיש לנו בזמנינו? סוף דבר אין איתנו יודע מאומה מה נעשה בשמים.

ב. אישה שאינה הולכת בלבוש לפי ההלכה היא אינה בגדר אישה צנועה בלבושיה ועוברת על רצון ה' וזאת ללא קשר לכך שהיא אישה צנועה ועדינה ואף עושה מצות רבות. בכל זאת עליה להתחזק גם בדבר הזה וללכת בצניעות הלבוש בוכיסוי הראש כפי שבורא עולם ציווה עלינו וללכת מכוסה בכל מה שצריך לכוסת ואישה צנועה כזאת מביאה בוודאי ברכה מרובה עליה ועל בעלה ועל משפחתה ועל כל העולם כולו ומה נעים חלקם של הנשים שהם יזכו להביא את משיח צדקינו בזכות נשים צדקניות נגאלנו ממצרים ובזכות נשים צדקניות עתידים להגיאל בביאת משיח צדקינו.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה