שאל את הרב - כללי

לפני חתונה והריון

  • ט' תשרי התשע"ה
אא

שאלה

כבוד הרב שלום , אני בת 19 וקצת .אני בקשר רציני כ 10 חודשים עם בחור בן 26 אנחנו שומרים נגיעה ואני באמת מרגישה חיבור נפשי אמיתי אליו. אני מאד רוצה איתו קשר עתידי אבל מפחידה אותי המחשבה שזה יקרה בקרוב כי עדיין אני לא בשיגרה מוגדרת ואורח חיים מסודר של עבודה לא התחלתי עדיין את הלימודים שרציתי ומבולבלת בנוגע לזה. לאור הנסיבות חוינו ביחד מוות של אמא שלו מה שקישר בנינו עוד יותר והעמיק את הקשר ולכן שדיברנו על מה נעשה בנוגע להמשך הקשר הוא אמר שיש עיניין גדול להתחתן בשנת האבל ושהוא מאד רוצה שזה יקרה. אמרתי לו שאני מאד מבינה ורוצה גם אבל זה מרגיש לי שהכל מתנהל בלחץ מידי. הוא אמר שהוא מבין אבל קשה לו למשוך עוד ואני מבינה אבל נורא מפחדת מהצעד הזה כי אני מרגישה צעירה ולא מוכנה לזה עכשיו . מה אפשר לעשות? אני לא רוצה לוותר על כל הקשר שלנו אבל מצד שני אני מרגישה שזה סוג של החלטה בלחץ . אני רוצה שנבנה את העתיד שלנו יחד אבל אני צריכה להתעלם מההרגשה הזאת או לא? ב. בעיניין של דחיית כניסה להריון אחרי חתונה אם אחד מבני הזוג לא מוכנים נפשית עדיין ועדיין באמצע לימודים וביסוס הזוגיות ניתן לדחות את ההריון עד שירגישו בשלים לכך?

תשובה

שלום וברכה

אינני רואה כל סיבה לדחות את הנישואין. צעירה נמרצת מה יש לה לפחד מחתונה? אם את יודעת שהוא שלך, אל תחששי ותינשאי בשמחה וה' הטוב יתן לך את התבונה והכישרון לנהל את ביתך כאימהות הקדושות והנני מתחייב בזאת שבכל יום ויום הבעייה תלך ותקטן - בכל יום ויום תתבגרי ביום אחד...

בעניין דחיית ההריון, לא ראוי להתיר זאת ללא צורך אמיתי רפואי. אולם בכל זאת אם את לא מסוגלת להחליט על חתונה אלא אם תוכלי לדחות את ההריון בתקופה הראשונה של הנישואין יש להתיר לך להשתמש בגלולות למשך זמן מסויים, נניח חצי שנה. 

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה