תורה ומדע

יש דגים שיש להם סנפיר ולא קשקשת?

  • כ"ו אלול התשע"ד
אא

שאלה

בוקר טוב הקדמה: אני בת 26 חרדית חוזרת בתשובה כ- 7 שנים. נושאה + 3 ועובדת בחברת HP ברעננה. רוב העובדים איתי חילוניים לחלוטין בתהליך החזרה בתשובה שלי הייתי בסמינר ערכים ומהסמינר זכור לי שאחד הרבנים דיברו על האמונה הבסיסית ולדוגמא נתנו את פסוקי התורה אשר מדברים על כשרויות המאכלים. התורה מונה את כל בעלי החיים במים וביבשה אחד הדברים שנאמרו (ואני מנסה כמה שיותר לקצר) זה שאין ועד כשיו לא מצאו דג שהוא עם כסכסים ובלי סנפירים וגם ההפך ואם ימצאו כזה דג אז סימן שהתורה היא לא אמיתית או משהו כזה. בשיחה שהייתה לנו פה בעבודה הזכרתי את זה ואמרתי שאיך זה יכול להיות שהתורה נכתבה לפני כל כך הרבה שנים וידעו לומר לנו כזה דבר שעד היום לא היה מישהו אחד שמצא דג שסותר את מה שכתוב בתורה. לאחר שיחה ארוכה הגיע אלי מישהו ואמר לי כמה סוגי דגים אחד מהם הוא "חדקן" זהו דג שיש לו סנפירים ואין לו כסכסים וגם עוד דג MONOPTERUS CUCHIA מהי התשובה שאני אמורה לענות המקרה הזה אני אמרתי שאני אבדוק את הנושא ויחזור עם תשובה מכיוון שאני לא בקיאה בנושא לכן אני צריכה תשובה טובה ביותר בשביל הבחור הזה וכל מי שיושב איתנו וגם בשבילי שאלתי את בעלי והוא הציע לי לפנות לרב זמיר כהן שיתן את התשובה הנכונה ביותר נסיתי לקצר כמה שיותר אז אני מקווה שהשאלה שלי ברורה   תודה ושנה טובה מור

תשובה

בס"ד
 
שלום מור ושנה טובה ומבורכת,
 
שונאי דת מסלפים ציטוטים מהגמרא ואף נתונים מדעיים רק כדי שיוכלו לטעון שחז"ל טעו והיהדות היא "פרימיטיבית", העיקר להרחיק יהודים מללמוד יהדות. 
כך לדוגמה המציאו שונאי היהדות איזו טענה שנמצא דג שיש לו קשקשים ללא סנפירים, בניגוד לאמור במשנה, כשבאמת יש לאותם יצורים קשקשים, ועוד השמיטו המסיתים את העובדה שהמשנה דיברה דווקא על קשקשים בולטים שאפשר לקלף ביד ולא על עור צמוד כמו שיש לצלופחים ונחשי מים: 
 
אין דג שיש לו קשקשים ואין לו סנפירים. המסיתים נגד הדת עברו על אלפי דגים ושלחו מכתבים לזאולוגים-ימיים מומחים. אך לא הצליחו למצוא בכל העולם דג עם קשקשת בלי סנפיר, המנוגד לאמור במשנה (וזה דווקא מעניין: דגים עם סנפירים ובלי קשקשת דווקא יש!). מתוך יאוש ככל הנראה, החליטו לשקר בדבר קיומו של דג בעל סנפירים בשם מונופיטרוס (שפירושו ביוונית הוא "בעל סנפיר"!). הרב סגל כבר כתב על זה:
"הפעם עשה איש השקר עבודה נפלאה למעננו, נאמני התורה הקדושה, ובמשך חודשים טרח לבדוק את כל 30,000 סוגי הדגים שיש בעולם עד שהכריז בקול רעש גדול על ה"סנסציה" של המאה: הוא מצא סוף סוף באיזה מוזיאון ימי בוושינגטון דג שיש לו קשקשת בלי סנפיר, וצירף צילום הדג עם שמו הלועזי: MONOPTERUS CUCHIA בלווי כמה שמות של דוקטורים מומחים לדגים. יש דבר משכנע מזה? אלא אנו שמכירים את ה"אמת" של דעת "אמת", הלכנו ובדקנו את ה"מימצא המהפכני", ובבדיקה מדעית קצרה מצאנו שדג זה ש"גילה", לא רק שיש לו סנפיר קטן תחת זנבו, ולא רק שיש לו סנפירי חזה עד לגיל 10 ימים ואח"כ הם נושרים [וזה מספיק כדי להחשב כשר], אלא התרגום של שמו הלועזי MONOPTERUS  הוא: "כנף [=סנפיר] אחד", על שם הסנפיר שתחת זנבו!"
מתוך החוברת של הרב סגל: http://www.haemet.net/downloads/books/know_the_truth.doc
 
מכל מקום, עלינו לדעת שהתורה הקדושה לא מבוססת על דגים, שפנים וכינים.
היהדות מבוססת על ההיסטוריה הנסית של עם ישראל!
 
בבקשה חפשי בגוגל את המילים "שיחה גורלית". חשוב מאוד שתקראי חוברת זו בעיון, אני בטוח שתהני ממנה מאוד.
 
שלך בברכה, כתיבה וחתימה טובה,
דניאל בלס
 

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה