שאל את הרב - כללי

שקרים

  • כ' אלול התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב אני נשואה כבר המון שנים ותמיד לא הסתדרתי עם בעלי יצא לבלות קבוע ואחר כך עוד דברים שתמיד היו נראים לא שייכים בכלל לאדם נשוי, תמיד הייתי צריכה להסתדר לבד, עכשיו גיליתי ששיקר עלי במשך שנים ולא יודעת מה לעשות איך סולחים לו? הוא לא גר בבית והתחלתי תהליך גירושין, אבל ממש קשה לי שכל השנים טיפלתי בילדים ווהאמנתי לו מה רוצים ממני בשמים בכזה דבר כי מרגישה שעושה הכל אבל לא כל כך מבינה. תודה רבה

תשובה

 

לכבוד השואלת,

 

קשה לשמוע על מצבך.

 

הנה אין אנו יודעים מה החשבון של כל דבר, אולי היה ענין מן השמים שלא יתגלה הדבר אליך עד עכשיו - ובודאי אין להרגיש שום רגשות אשמה.

 

אבל בנוגע למה שהזכרת אשר טיפלת בילדים כל השנים, בודאי שזכות זה שמור הוא לך, וברור  שעוד יזמין לך הקב"ה נחת מהם. ובעצם מה שאחזת את הבית במצב מתוקן כל השנים, היה בזה חסד גדול ועצום בשביל כל אחד מן הילדים, שלא יצאו מבובלים או ח"ו מקולקלים בחיים.

 

וברור שאת עושה את כל מה שאת יכולה, ובודאי עבודתך חשובה בשמים. ועצם מה שקרה, יתכן שהסיבה לזה רק יתגלה לעתיד לבוא - אבל בינתיים עינינו סתומות ולרוב אין אנו מבינים את מה שקורא.   

 

ויהי רצון שהקב"ה יתן לך את הכח לעבור תקופה זו, שתכלה שנה וקללותיה, ושתזכי יום אחד לראות את הפירות האמיתיים של העבודה שלך, ושתזכי לראות שנה וברכותיה.

 

 

 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה