שאל את הרב - כללי

זוגיות בפרק ב

  • ב' אלול התשע"ד
אא

שאלה

אני גרושה כבר שנתיים. ובע"ה רוצה להנשא שנית. (אני בת 28)אני יוצאת ונפגשת.. אבל תמיד חוששת לטעות. מפחדת שהילדים שלי יחוו משברים נוספים. מה גם שכל גבר שהכרתי, מיד בפגישה ראשונה התלהב מאוד וישר חשב בקול שהנה הוא מצא את האחת... זה מלחיץ אותי. איך יודעים בפרק ב מיהו הזיווג!?? אשמח מאוד לתשובת הרב. עדי

תשובה

לכבוד השואלת, 

יהי רצון שהקב"ה יעזור לך במצב הזה למצוא את הנכון... לא מצב קל.

קשה להדריך בענין כ"כ רציני ולתת על זה תשובה חותכת. ולכן ברור שעיקר ההחלטה תלוי בך, אמנם נוכל רק אולי לסייע לך עם כמה נקודות כלליות:

 * מן הדברים העקריים בשידוכים היינו שיהיו הטיפוסים מתאימים. אם את מרגישה שהמדובר מחשיב אותך ומבין אותך ויש לו מדות טובות ויראת שמים והוא בריא בגופו ובנפשו ויש תקשורת טובה ביניכם ואת מרגישה בנוח איתו ויש מציאת חן ביניכם, אלו מן הדברים העקריים לשקול בשידוך

* ומ"מ אם ישנם כמה פרטים שהטיפוס שלך דורשת במיוחד, עד שאת מרגישה שלא תוכלי להיתפקד מבלי מילוי התנאי הזאת וכגון, שמקום המגורים חייב להיות בעיר מגורייך כעת, או שבעלך השני חייב שימצא חן בעיני ילדיך, אז אם זה מן הג' קרטיריונים העקריים שאת צריכה [ראי נקודה הבאה],  אז יתכן שדברים אלו ישפיעו על החלטתך לשידוך. אבל אם הענינים האלו יהיו קשים לך אבל בכל זאת תוכלי להיתפקד, יש לשקול שאולי זהו השידוך הנכון רק שזה דורש קצת עבודה והקרבה מצדך.  

* תנסי בזמן שקט לערוך רשימה בשביל עצמך של דברים שאת ממש צריכה ולא תוכלי לוותר עליהם בשום אופן. תכללי ברשימה גם מדות, וכגון אם את צריכה מישהו חם, מישהו ששומע טוב, מישהו רגיש, עדין, וכו' וגם מצבים וכגון לומד/מתפרנס, עיר ישנה/חדשה וכו'. תכתבי את כל מה שנראה לך שאת באמת צריכה. [אל תכניסי ברשימה דברים כמו מדות טובות, יראת שמים, ובריאות - כי אלו הם מן הנתונים הכלליים שצריכים בכל שידוך.] אח"כ תעברי על הרשימה ותראי איזה הם הג' דברים מכל הרשימה שאת ממש לא מסתדרת בלי זה.

אם תמצאי שיש למדובר את כל הג' קריטיריונים שאת באמת צריכה, יש צד חזק להמשיך בפגישות ולברר אולי זה הוא זה.

* תתפללי להקב"ה בימים הקרובים שתזכי לברר את הענין באמת וכראוי, ותוכלי לבקש ג"כ שהשם יתן לך איזה "סימן" לדעת מיהו הנכון.[סימן פירושו, שלפעמים אדם קם בבוקר או הולך בדרך ופתאום מרגיש בקרבו שהכל ברור והוא יודע בלי ספק מה שעליו לעשות. יכול להיות שהרגשת ידיעה זאת היא לא תשאר להרבה זמן, אבל בעת שמרגישים אותה, אז יודעים בלי ספק מה שיש לעשות.] רק שאם תבקשי סימן מהשם, אז את צריכה להיות מוכנה לעשות כמו מה שיתברר לך - ואפילו אם לא נשאר אותו בירור בלבך להרבה זמן; כי זהו הניסיון ב"סימן", שזהו דבר שעובר, אבל בשמים מצפים מן האדם לראות אם הוא יעמוד בידיעתו זו הברורה אפילו לאחר שכבר אינו מרגיש את הבירור בפועל.

ואסיים בברכה שתזכי למצוא את זיווגך ההגון בשעה טובה ומוצלחת ושיהא ג"כ טוב לילדיך, ותזכי לבנות בית נאמן בישראל ולראות דורות ישרים מבורכים.

בברכה,

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה