אמונה

שואה

  • כ"ה אב התשע"ד
אא

שאלה

שלום אני בן 17 עולה ליב' בבית ספר חילוני רגיל ולקחו אותנו לסמינר לפני מסע פולין בוא לקחו אותנו למכון ללימודי השואה ואת האמת יצאתי מאוד מבולבל הראו לנו מנקודת מבטם של הנאצים הגרמנים או איך שתקרא לזה, וכביכול מראים שהם סך הכל רצו לטהר את העולם לעולם מושלם יותר כביכול לאו דווקא שנאה ליהודים הרי אנטי-שמים זה לגזע השמי היו המון שהם לא יהודים כביכול אז אני שומע הרצאות של רבנים על השואה ששנאו אותנו כי אנחנו יהודים וככל שמעמיקים מבינים שהיטלר רצה להשמיד את הגזע השמי שהיו בו המון לא יהודים! הראו לנו סרטים איך הם מציגים את היהודים כמכוערים עם מדידות של האף לעומת הגזע הארי המושלם עם השיער הבלונדיני העניים הכחולות ומראים את היהודי הולך מוזר כביכול נתנו לי הרגשה שהם סך הכל רצו לקדם את העולם לעולם טוב יותר למה להשאאיר אנשים חולים לטענתם אולי לא מסוברת הטענה שאני מבולבל אבל עד עכשיו שראיתי הרצאות של רבנים חשבתי אלוקים הביא עלינו על היהודים את הכאב הזה למטרה וכל זה אבל עכשיו שאני מבין שזה בכלל לא היה רק על היהודים! היו מלא שהם לא יהודים זאת אומרת זה לא מכווןן דווקא עלינו כביכול מאלוקים... אני מקווה שתוכל להבין אותי כי בכתב קשה לי לנסך את עצמי אבל באמת יצאתי מבולבל תמיד שנאתי אותם וגם היום כן שלא תהיה טעות פשוט הראו לי מנקודת מבט נוספת שכביכול בלבלה אותי אז שכל הרבנים אומרים שאנחנו העם שעבר מסעות קשים שואה וכל זה לדוגמא השואה כמו שהזכרתי היו עמים רבים מילא היו רק יהודים הייתי מבין שזה מהשם אבל לא

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
נכון, היטלר פגע בהרבה עמים וניסה להשתלט על העולם, אך עליך לשאול את עצמך שאלה הגיונית: מדוע היטלר הציב לו מטרה להשמיד דווקא את כל זרע ישראל? מדוע רדף אחרי היהודים בכל רחבי כדור הארץ? האם היטלר חיפש עוד עמים להשמדה המונית, ורדף אחריהם בכל רחבי העולם?
 
מדוע דווקא העם היהודי נבחר להשמדה המונית, וחיפשו אחריו בנרות בכל מדינות אירופה? האם זה צירוף מקרים?
 
כפי שאתה יודע, היהודים הגרמניים היו משכילים, נראו ודיברו בדיוק כמו הגרמנים, התחתנו עם גויים וגויות, ולא היה אפשר להבדיל ביניהם לבין הגרמנים הארים. בגרמניה לא היה חסר יהודים עם שיער בלונדיני ועיניים כחולות... ועובדה שהיו גרמנים שלא ידעו שהם יהודים מסבא או סבתא... ובכל זאת היטלר דרש לחקור בכל הגרמנים עד ארבע דורות אחורה! כדי לברר מי יהודי ומי גרמני. עד כדי כך. מדוע?
 

כך אמר היטלר ימ"ש: "אמנם כן ברברים אנו, תואר כבוד הוא לנו - אני משחרר את בני עמי מחזיון שווא שנקרא "מצפון ומוסר" כי שני מומים הטילה היהדות בבני אדם: בגוף על ידי המילה, ובנפש על ידי המצפון, שאינו אלא המצאה יהודית... המלחמה על השלטון בעולם נערכת רק בינינו בין שני המחנות הללו בלבד, בין הגרמנים והיהודיםכל השאר אינו אלא מראית עין כוזבת". (מדברי היטלר - מתוך הרמן ראאושינג, "שיחותי עם היטלר". מצוטט באנציקלופדיה העברית, ערך אנטישמיות עמ' 530).

 

כשהיטלר הרג עמים אחרים בדרך, המטרה שעמדה לנגד עיניו הוא השמדת העם היהודי. רק אותנו רדף בכל העולם, וחקר עד ארבע דורות לאחור מי יהודי. הסיבה לכך היא משמים.

 

אני מציע לך לצפות בהרצאתו המדהימה של הרב יוסף בן פורת:

כדאי לצפות בהרצאה כולה, ולהחכים!
 
שלך בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה