שאל את הרב - כללי

אמונה בעיניים עצומות

  • י' אב התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב! הייתה לי שיחה עם חברה והגענו למסקנה שאני מאמינה באמת על הקב"ה בעיניים עצומות לא משנה מה יקרה. כאילו יש לי כל כך אמונה גדולה בו שאפילו אם קורה לי דבר רע אני מנסה למצוא את הסיבה למה זה כן לטובה.בעיקר הגעתי לאמונה הזאת כי גידלו אותי ככה.וחברה שלי אמרה לי שלדעתה צריך כן לחקור ולראות וכן מותר לפעמים לכעוס על הקב"ה על דברים שהוא עושה לי. ושצריך באמת לבדוק שהוא אמיתי ואמרתי לה שיש לי הרגשה כזאת שכל פעם שאני מדברת איתו הוא כן שומע לי ומקשיב לי ואני בטוחה שהוא קיים. אבל היא גרמה לי טיפה לפקפק בעצמי. זה בסדר שאני סומכת ככה על הקב"ה וחיה בעצם על אמונה עיוורת? כי אני לא מרגישה ככה אבל היא גרמה לי לחשוב שאולי אני מאמינה יותר מדי כזה, שכאילו אין לי בכלל ספקות בה'. זה טוב לחיות ככה או שכן צריך לדעת לשאול שאלות וכו'?

תשובה

לכבוד השואלת, 

אין לך לפקפק כלל על גודל אמונתך. 

הידיעה שבלב שאת מתארת, זהו בדיוק לאיפה שכל אחד/אחד שעובד/ת על אמונה צריך להגיע. 

זוהי המעלה הרצויה באמונה, ואשריך שזכית שגידלו אותך ככה, עד שיש לך כבר היום חוייות פרטיות שלך בידיעה שהקב"ה שומע ומקשיב לתפילתך ועונה לך.

ושוב אין זה נקרא אמונה עוורית, הואיל ויש לך הוכחה ממשית בלב - רק שזה בלתי אפשרי לך לתת את החוויה שיש לך בלב לעוד מישהו/י. ואין זה נקרא כלל "אמונה עוורית", לפי שאותם מילים מתיחסות למי שמאמין בלי שום ידיעה בכלל.

הסיבה שחברך מדברת כך, היינו מן הסתם שהיא לא גדלה כמותך, ולא חינכו אותה, והיא עדיין לא זכתה לידיעה בלב שאת זכית אליה; ולכן יתכן שבשבילה הדרך שהיא חייבת ללכת בה, זהו מקודם לברר אצלה את הענין בשכל ע"י חקירות והוכחות, ואח"כ בדרך זה לבוא אל האמונה, וכמו שהיא עושה. אבל בכל זאת אין זה מגרע כלל את חשיבות מדריגתך באמונה, ואין לך להתבלבל בשיחות איתה אודות חשיבות האמונה שיש לך - כי הדרך שלה באמונה היא הרבה פחות בחשיבותה, מאותה ידיעה שאת כבר זכית אליה - הידיעה שבלב.

יעזור הקב"ה ויתן לך הלאה את הכח והשכנוע תמיד, לדעת שהקב"ה שומע ומקשיב לך תמיד ועונה לתפילתך, 

בברכה,

רב נחום

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה