שאל את הרב - כללי

עמ"י בסכנה

  • כ"ג תמוז התשע"ד
אא

שאלה

שלום וברכה! מדוע בכל דור בשלושת שבועות עמ"י בסכנה?, הבורא יתברך מסתיר את פניו, אך לא בכל דור עמ"י ישראל חוטא באותה תקופה, מאז אותם חטאים עברנו כמה דורות שכיפור כיפר על חטאינו, אז מדוע הבורא מקפיד עלינו?, אני יודעת שיש בכמה מקומות שכך יהיה עד שהמשיח יבוא, בכל זאת מבקשים סליחה מהבורא, אנחנו רוצים שהוא יסלח לנו, מאז שנכנסנו לחודש אנשים התחילו להתפטר מהעולם, זה ממש מצמרר מה שקרה עם החיילים ז"ל, עברנו שנה קשה מאד.

תשובה

לכבוד השואלת, 

 

גם אני מרגיש שהמצב קשה  מאד.

הסיבה שדוקא בשלש שבועות מתגלים דברים אלו מפני שזה הזמן המיועד בשנה לפורענות, לא רק באופן טכני אלא גם במישור הרוחני. הימים האלו הם נחשבות הימים הנמוכים ביותר בשנה מבחינה רוחנית, ולכן מתגלים בהם כסדר צרות,  אם  אנו כציבור אין אוחזים איפה שצריך ח"ו.

 

ומה ששאלת לגבי יום כיפור "עברנו כמה דורות שכיפור כיפר על חטאינו" - על פי המקובל אצלינו, אין יום הכיפורים מכפר אלא כאשר עושים גם כן תשובה באופן פנימי; אבל אם יום הכיפורים עובר ויש מישהוא שלא הרהר בתשובה כלום, אין יום הכיפורים מכפר לו.

ומה שכתבת "בכל זאת מבקשים סליחה מהבורא, אנחנו רוצים שהוא יסלח לנו", לא תמיד הענינים הנעשים במישור הכלל ובמימד הכללי והגדול, הם משום ענין של סליחה וכפרה. כיגם יתכן שהקב"ה רוצה שנגיע למדריגה ולהבנה שאנחנו צריכים להגיע בכדי לזכות לימות המשיח, וכמו שהזכרת בדבריך, וא"כ לא תמיד מובן למה דוקא עוברים עלינו אותן הצרות הפרטיות בזמן שהם עוברים עלינו.

זה ממש קשה עכשיו.

ויהי רצון שהקב"ה ירחם עלינו ועל כל פליטתינו, ויוציאינו מן המצב הזה במהרה, ונזכה כולנו ככלל לעמוד באותה מדרגה רוחנית שאנו צריכים לעמוד בו, ונזכה לביאת המשיח במהרה בימינו ומתוך רחמים אמן.

רב נחום  

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה