חברה והשקפה

חיזוק לנערה מתחזקת בת 16

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

הי כבוד הרב,אני נערה בגיל 16 באה מבית חילוני לא שומר שבת ולא שומר כשרות וזה כבר נמאס עלי ומגעיל אותי, אני לא יכולה לחיות ככה יותר. בזמן האחון התחלתי לשמור שבת-לנסות לפחות אבל ממש קשה לי, אמא אומרת לי אני מכבדת אותך.. אבל אני ממש לא מרגישה ככה, לא אכפת לה ללכת למסעדות ביום שישי בערב או ללכת לסבתא..ולי זה ממש מפריע, היא לא מוכנה לקנות פלטת חימום והיא אפילו אמרה לי בטון מזלזל ´בגלל שאת רוצה לשמור שבת לא אומר שכולנו צריכים לשמור שבת´ אני מרגישה זלזול וחוסר אכפתיות. בנוסף אני רוצה ללכת לשיעורי תורה ורוצה ללמוד יותר ולהתחזק יותר אבל שוב ... זה ממש קשה לי לבד ושאין לי תמיכה.אני יודעת שכיבוד הורים קודם לכל אבל מה אני כבר יכולה לעשות במצב כזה? שאני לבד ,שאני מרגישה תחושת זלזול? אני רוצה להגיד לאמא שאני רוצה להתחיל ללכת לשיעורי תורה אבל אני מפחדת מהתגובה שלה כי לפניי שנתיים דוד שלי חזר בתשובה והתרחק קצת מהמשפחה ואמא עשתה פרצופים כאלה.. לא יודעת בקיצור אני מפחדת מאיך שהיא תגיב שהיא תיצחק ולא תכבד אותי. אני יושבת פה עם דמעות וכבר לא יודעת מה לעשות ממש חשוב כל הקטע של הדת ,אני לא מבינה איך ילדה כמוני שרוצה להתחזק נולדה לבית כל כך לא מאמין ? :( קשה לי … ואני אשמח לעצות בכל נושא שהוא . תודה רבה רבה ושבת שלום

תשובה

שלום לך בת ישראל היקרה והקדושה

התרגשתי עד דמעות לראות את נשמתך הטהורה זועקת מתחת כל הררי החומות המקיפות אותה ורוצה להתקרב לבוראה ולעשות את רצונו. אין לנו מושג את גודל הנחת רוח שיש לאבינו בשמיים בראותו בת ישראל כשרה היושבת בבית שלא זכה להכיר אותו והיא כולה בגעוגעים לעשות רצונו. בורא עולם מכריז עלייך בפני כל מלאכי מעלה ואומר ראו את בתי שמוסרת את נפשה להתקרב אלי, גזירות רעות מעם ישראל נמחקים בזכותך וכמבואר בספרים הקדושים.

נשמות קדושות במיוחד יוצאות מבתים שבהם הקדושה פחות מצויה מאחר והיצר הרע לא רוצה לתת להם לצאת בבתים קדושים ורק במקומות כאלו הוא חושב שהם יישארו חלילה בפחיתות ואינו יודע כלל שנשמתך חזקה יותר מהכל והיא תפרוץ ותעלה מעלה מעלה ותקיים את כל המצוות באמונה ובאהבה.

לגופו של עניין בוודאי שיש להראות בבית שאת לא רוצה להחזיר אותם בתשובה ושהם יעשן את מה שהם רוצים, ועל כן עצתי לא לבקש מאימך לא לצאת בימי שישי למרות שזה הדבר הכי נורמלי מצד הורים שיישארו עם ילדיהם, אבל מה נעשה שהתקשורת מרעילה את הנפש ואסור לבקש דברים מינימליים אם יש לזה איזה שהוא קשר ליהדות.

בענין הפלטת חימום תנסי לשכנע את אימך שתקנה פלטה לשימושך האישי בלבד ולא בעבורה. אם היא תסרב תקני מכיסך האישי. אם אין לך, כיתבי לי איך אפשר להעביר לך כסף ואשלח לך בלי נדר כסף לקניית פלטה. 

בעניין שיעורי תורה. האם אימך מרשה לך לצאת לבלות? תאמרי לה שאת הולכת לבלות ותלכי לבלות בשיעורי תורה.

דעי כי ברצות ה' דרכי איש כולם משלימים איתו, את תתעקשי על שלך כמובן בכבוד ובדרך ארץ אבל תעמדו על זכותך לשמור את כל המצוות וללא התנתקות חלילה מההורים הוסיפי בכיבוד אב ואם ככל יכלתך ועשי כל מה שהם חפצים בדברים שאינם נוגדים את התורה ובעז"ה הם ישלימו איתך מהרה ויעריכו אותך מאוד. 

אשמח מאוד לסייע לך עוד ועוד ככל הצורך.

אברכך בברכת שבת שלום שמחה ומאושרת על שזכית להכיר את אביך בוראך אוהבת המתגעגע אילייך מאוד,

בהערכה רבה,

בנימין שמאולי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:התחזקותחזרה בתשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה