אמונה

מעלת לימוד ההלכות בכל יום

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, בעלי ואני מתחזקים, ברוך השם כבר מס´ שנים. לשמחתי אני הולכת עם מטפחת ובעלי עם כיפה וציצית. אנחנו שומרים שבת ומפרידים בשר וחלב. יחד עם זאת אנחנו עדיין רואים טלוויזיה חילונית, לא תמיד מתפללים קוראים דברי חול בשבת ועוד. אני מאוד רוצה שנתחזק ונקיים מצוות, מה גם שיש לנו שתי בנות שאני רוצה שיתחנכו בדרך השם. אני מרגישה שאנחנו חלק בעולם החילוני וחלק בעולם הדתי. בעלי לומד לתואר שני ועובד לכן אין לו זמן ללמוד תורה. ואני עובדת במשרה מלאה ונמצאת עם הבנות. אני יודעת ששיעורי תורה יחזקו אותי, אך אני לא מצליחה ללכת. את רוב הידע שלי אני שואבת מהאתר. מה לעשות? בעלי אומר שאנחנו חילונים ולמרות שאני לא מודה בפניו שזה נכון בפנים אני מרגישה כך. אני מתוסכלת מאוד ורצה שהוא יהיה זה שמכניס תורה לבית. לצערי גם אין לנו רב או רבנית. אני כועסת על עצמי ועל זה שאני לא מצליחה ואף עצלנית. אני רוצה עזרה...

תשובה

שלום וברכה

סליחה! עקב עומס על המערכת לא ראיתי את שאלתך עד הנה ואיתך הסליחה.

כמדומני שאינכם יודעים מה זה חילוני. חילוני פירושו זר ומנוכר זאת אומרת מי שזר ומנוכר מבורא עולם הוא הנקרא חילוני. אולם מי שזוכה לשמור שבת ולקיים הרבה מצות ועדיין לא הצליח להתגבר על יצרו ולשמור את כל המצוות או כמה דקודוקי מצווה, בוודאי שאינו חילוני ואין לו כל זרות מהבורא.

ראוי שתלמדו יחד בכל יום מעט הלכות אפילו שתי הלכות ביום מספר קיצור שולחן ערוך או מילקוט יוסף וכדו' דבר זה כבר נחשב ללימוד התורה וכן יעמיק את הזוגיות שלכם. כמו כן לימוד התורה יש לו כוח השפעה מאגי על הלומדים ובוודאי תקבלו כוחות עצומים להתחזק יותר בכל הענינים שהזכרת.

כמו כן אמליץ שתבואו יחד לסופ"ש של ערכים או של צוהר ובעז"ה בכך תזכו לעלות בדרגות גבוהות יותר של יראת שמיים ותקבלו את הכוחות להתחזק על כל הניסיונות.

בהערכה רבה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה