אמונה

מידת השפעתנו על בורא עולם

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, אני נמצאת בתקופה לא קלה. בני בן 3 חודשים עבר ניתוח קשה בבטן כיוון שנמצא כי הוא לא יכול לפנות את המרה מהכבד. זהו סוג של ניתוח שלא תמיד מצליח ואז ילדים אלו פונים ,לא עלינו, להשתלת כבד. רציתי לשאול האם אני, כאמא, כאדם, כייצור בריאה של בורא עולם אוכל באיזושהי דרך לגרום להצלחת הניתוח, אני מתפללת וקוראת המון בתהילים , שומרת שבת כמה שאני מצליחה. ואפילו מתפללים בשביל הבן שלי מערוץ זה. אני מבולבלת כי מצד אחד אומרים לתקן מידות וכך בורא עולם סולח או שאנחנו כיהודים יכולים להשפיע על גזרות. אבל זה לא מאה אחוז כי בסופו של דבר אלוהים מחליט. אז איך בכל זאת מקרבים גאולה,ישועה. או במקרה של הבן שלי, שהניתוח יצליח במלואו ובני ינצל מהשתלה. תודה רבה.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

אנחנו לא נמצאים בשמים ואנו לא יודעים חשבונות שמים. ברור שההחלטה הסופית נמצאת אצל ה' אבל יש הרבה דברים שה' עושה לנו בגלל שהוא מתאווה לתפילתינו, הוא מקציב לזה מכסה של תפילות וכשאנו מגיעים למכסה ניוושע  וכיון שאין אנו יודעים מה המכסה אנחנו צריכים להתפלל עד שנוושע. כך אנו מוצאים אצל האימהות שכתוב שהם היו עקרות כי הקב"ה מתאווה לתפילתן של ישראל, כן אנו מוצאים אצל משה רבנו שהתפלל תקט"ו תפילות כדי להיכנס לארץ ישראל ולא נכנס כי לא הגיע למכסה של התפילות שהיה קצוב לו אבל אם היה מתפלל עוד תפילה אחת היה נכנס.

כתוב שאם רואה אדם שיסורין באין עליו יחזור בתשובה בשלימות כגון שמירת שבת במלואה טהרת המשפחה וכדו'. כדאי להיות בקשר עם רב שיעזור לך להיות אשה כשרה כפי רצון הבורא, יכול להיות שה' מאותת לך שתעשו שינוי בחיים ובעז"ה בנך יהיה בריא ולא יצטרך לניתוח.

חזקי ואמצי הכל לטובה.

מנחם מנדל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה