נשים

דין חצאית שחושפת הרגל בעת עלייה במדרגות

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני אישה חרדית והולכת רק עם חצאיות ארוכות. לעיתים אני לובשת חצאיות קפלים, אני מרגישה ויודעת שזה הכי צנוע אך אני רוצה גם דוגמאות אחרות, הבעיה היא שבדוגמאות שמוצעות היום בשוק כאשר מרימים את הרגל במדרגות מתגלה צורת הרגל וזאת גם בחצאיות שאינן צמודות מאוד. השאלה היא האם ישנה בעיה בחצאית שבהליכה היא בסדר ורק כשעולים מדרגות היא נצמדת מעט ומגלה את צורת הגוף?

תשובה

שלום וברכה

אינני מכיר כל כך, על כן איני יכול לכתוב שזה אסור בהחלט. אבל לפי מה שכתבת נראה שיש בזה קצת ירידה מדרכי הצניעות שאת רגילה בהן ועל כן אין לך ללכת כך. חבל לרדת מדרגות גבוהות של צניעות שאת רגילה בהן למדריגה פחותה יותר. אין לשער את ערך הצניעות של בנות ישראל בדורינו ואת גודל מעלת בנות ישראל הצנועות המגינות בוודאי על הדור כולו מקיטרוגים קשים כפי שאמרו צדיקי דורינו שליט"א וזצוק"ל בכמה הזדמנויות שעיקר קיטרוג שרו של ישמעאל על בני ישראל בדורינו הוא בעניין הצניעות שכביכול בנות ישמעאל הולכות צנוע יותר מאשר בנות ישראל,וכל היכולת להתגבר על קיטרוגו הוא רק על ידי מתי מעט מבנות ישראל ההולכות בדרכי הצניעות אשר הכוחם להשתיק את דברי השיטנה של שרו של ישמעאל.

על כן אמליץ לך לא לרדת בדרגתך (זאת מלבד שיתכן שהדבר אסור, אבל כפי שכתבתי אינני בקי בכך) ולהיות בשורה הראשונה של בנות ישראל שיקבלו את פני משיח צדקינו.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה