אמונה

דין אישה שראתה קרי בחלום בליל כיפור ועוד

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב,יש לי 2 שאלות אני ישמח אם תענה לי ;) 1. הקרי בחלום הלילה בליל כיפור, זה נכון גם לנשים שזה לא סימן טוב או שלא? 2. ברוך השם אני מאמינה שומרת שבת והכל טוב ברוך השם , אבל יש לי שאלה אני באמת שואלת כדי לדעת ולא חס ושלום כפירה או משהו, הרי הקדוש ברוך הוא הוא אבא שלנו והוא רחמן, אני שואלת אם בן אדם לא קורא קריאת שמע על המיטה או אישה לא מתפללת תפילה אחת ביום, כי היא רוצה לקחת הכל לאט לאט ומאהבה, או נגיד בן אדם לא נוטל ידיים מהצד הנכון ש על הדברים האלה שהם כביכול קטנים , נענשים בגיהינום? כי קראתי דברים כל כך מלחיצים עם גיהנום ושקיפות וחנק ובאמת אני לפעמים חושבת שזה לא יכול להיות אני יודעת בוודאות שהכל אמת והיתי בסמינרים והכל וידוע בבירור כבר שאין עוד מלבדו אבל אני רק שואלת לגבי העיניין הזה עם הדקויות הקטנות או ברכה אחרונה אני יודעת של כל יש ערך אבל נגיד במידה ובן אדם שכח או היה עייף מאוד או התבלבל ודברים כאלה , יש על זה דינים או דברים כאלה? כי כשחושבים על זה השם הוא מלך העולם מלך כל היקום הזה, אני לא יודעת אם יהיה אכפת לו מאיזה צד ננטול את הידיים למרות שאני ברוך השם עושה כהלכה אבל האם יש על זה עונש של גיהנום או על אחד שלא קורא ק״ש או אחת שלא מתפללת אבל שומרת שבת ועושה הרבה מצוות ?

תשובה

שלום וברכה

1. לנשים אין עם זה כל בעיה.

2. הדין בשמים דין אמת ונלקחים כל הזויות של הסיפור בחשבון מחשבים את כל הפרטים ואת כל הסיבות למקרים שקורים ולפי זה יש את העונשים, אין דומה כלל אנוס לפושע חלש לחזק וכו' וכו'.

אבל חשוב מאוד לדעת שאין כזה דבר חטא קטן ודבר קטן וכו'. כל המזלזל בכוונה אפילו בדבר הנראה קטן  פוגם בעולמות העליונים בצורה חזקה מאוד.

יש לנו לדעת שכל המצוות הינם כדי להביא את השפע הנכון עלינו ועל כל העולם, כאשר האדם משנה ממה שציווה אותנו הבורא יתברך שמו הוא גורם לכך שיש נזק לנפשו באופן אישי וגו לכל העולם, כגון שהנוטל יד שמאל תחילה גורם להתגברות הדין ולהתמעטות הרחמים וכן הלאה על זה הדרך.

גופינו הוא עולם קטן וכשם שבגופינו יש מידה מדוייקת של ויטמינים ומינירלים שצריכים להיות בגוף ואם יש מעט יותר מהצריך האדם נחלה כך גם המצוות הם הויטמינים של נשמתינו וכל שינוי פוגע בנשמתינו ובכל העולם כולו.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה