אמונה

שירים בלועזית ועברית

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום . קודם כול תמשיכו עם האתר ומפעל החיים המדהים שלכם . תמיד תענוג לצפות בכם ככה אני בת 21 בחורה דתייה-חרדית ..ורציתי לדעת לגבי עניין השירים יש לי אהבה עצומה לשירים בלועזית ובעברית כמובן שירים חילוניים (אני אוהבת מאוד גם שירים של זמרים זמרות חרדים) באמת יש לי המון המון שירים,ומכל סוג ואני רוצה לנקות את הנשמה שלי ,לא לסתור את עצמי עם שמיעת השירים הללו וזה משהו שאני חושבת לעשות ממזמן. למרות הקושי הגדול היום מחקתי הרבה שירים .. אבל בסופו של דבר איך התורה ,מתייחסת לשירים כאלה ? לא רק התורה,בכלל מה ההשלכות של השירים האלה??!! הם נותנים לי הרבה כיף ורוגע קשה לי להתנתק מהם, אבל צעד ראשון חייבים לעשות. וזה שאלול מתקרב מגביר את התחושה לסיכום :איך אפשר להתגבר על כך ?ועד כמה זה משפיע על בחורה דתייה ? תודה מראש :)

תשובה

שלום וברכה

אשרייך ואשרי חלקך זאת זוכה להתחזק ולהישמר מכל הדברים המונעים את האדם להתקרב לבורא עולם. שמיעת שירים חילוניים שאין בהם גסות אים איסור מעיקר הדין אבל יש להם השפעה רעה על הנפש והם מונעים את האדם מלהתקרב לבוראו.

ראוי להתרחק משירים אלו לאט לאט וראשית להרחיק את שירי האהבה והדיכאון ולאט לאט להתרחק משירים אלו עד שתזכי להיגמל משירים אלו לגמרי.

אין הבדל בין שירים חילוניים עבריים לשירים לועזים, יש עדיפות לשירים בשפה זרה כאשר לא מבינים את המילים.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה