תורה ומדע

התחזקות באמונה בהשם

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

וואו..אני מקווה שלא אצטרך לעמוד מול אלוהים כזה..שמה שהכי חשוב לו זה אם האמנתי בו שהוא קיים או לא.איפה הרחמים והאהבה? מה יותר חשוב בחיים,להיות אדם ישר מוסרי וטוב או להאמין שיש אלוהים? וגם אם אני מאמין ויודע שיש אלוהים למי יש עליו בעלות? לכם? האם אי אפשר להאמין באלוהים כל אדם בדרכו? בדרך שמתאימה לו? ואם יש לי או (לנמרוד) כמופיע בסיפור) סיבות טובות בחיים לא להאמין בכלל בקיום של אלוהים ואני מתכוון לסיבות אישיות ודברים שבן עובר בחיים שלו-האם מישהו יכול לשפוט או להוכיח בן אדם כזה על זה שהוא לא האמין באלוהים?? לי נראה שאתם מנסים להאניש את אלוהים להפוך אותו לבן אדם ששופט אחרים בגלל שהם לא הסכימו ללכת בדרך שהוא בחר בשבילם,ולהסוות את זה בדרך של ´דאגה ואהבה´ מצד ´אלוהים´ כפי שהוא מופיע בסיפור. אז מצטער מאד אבל אותי זה לא משכנע וזאת ההרגשה שלי,למרות שבתוכי אני כן מאמין שיש כוח עליון בעולם.

תשובה

שלום וברכה

האלוקים שברא את העולם נתן לנו תורה ושם כתב במפורש שאם עם ישראל ילדו בדרכיו וישמרו מצוותיו הוא יתן לנו טוב ואם לאו הוא יאלץ להעניש אותנו וכדברי הפסוק דברים פרק ח פסוק ה' וְיָדַעְתָּ עִם לְבָבֶךָ כִּי כַּאֲשֶׁר יְיַסֵּר אִישׁ אֶת בְּנוֹ יְקֹוָק אֱלֹהֶיךָ מְיַסְּרֶךָּ:

מציאות הא-ל לא קשורה למסכת חיים של אם, זאת אומרת עצם העובדה שפלוני סובל רבות בחייו לא יכול להיות הוכחה למציאות ה'. גם אם האדם סובל ואף אם לא מבין את סבלותיו ואינו יכול לקבל את זה שהוא נענש, אין זה אומר שהאלוקים לא קיים. מקסימום ניתן לטעון ולמר שאיננו מבינים את הנהגת ה', אף אם נניח שפלוני צדיק גמור וסובל והוא בבחינת צדיק ורע לו, לא יהווה הדבר סתירה כלל לעצם מציאת הבורא.

נוכל ליישב את שאלותיך בהמשך הדיון בינינו. ונוכל להסביר קצת יותר מה הוא מטרת בעונש מהו מטרת הבריאה.  את הנהגהת ה' בעולם, אולם ללא קשר >בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה