חברה והשקפה

איך זה קורה ?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני פשוט לא מבינה, הבוקר קראתי בעיתון שחסיד ידוע נתפס עם אישה ... ... אני (לא) מבינה איך קורה מצב כזה? למה?? אנחנו כול כך מנסים ל״טהר״ את השם שלנו ... ופצצה כזו שנופלת על התקשורת זה עוד יותר מזיק לשם של הדתיים ואז עוד הפעם עושים הכללות .. זה כול כך מבאס שאנחנו מנסים לעשות סדר ושלום בין דתיים וחילוניים ואז קורה דבר כזה :/ איך אפשר להסביר את זה לאנשים ששואלים אותי בתור בחורה דתייה שמייצגת את הדת הכול כך יפה שלנו על דבר נוראי כזה ?!

תשובה

שלום וברכה

מבלי לדעת את פרטי המקרה לאשורם ואף בהנחה שהדבר הוא אמת ואכן יהודי ירא שמיים נכשל באיסור עם אישה, למרות שאני מניח שלא מדובר באדמו"ר ולא בחסיד אלא באיזה באבא מקבל כסף מסוג השרלטנים המצויים לרוב בשוק. הדבר מהווה תעודת כבוד לציבור החרדי. וזאת על פי הסיפור הידוע על אריה שהלך עם בנו הקטן ללמדו את אורחות החיים של אריה לרגל יציאתו הראשונה מהיער לחיים האזרחיים. לפי יציאתם הסביר לו אביו שאין לו מה לפחד כלל כי כולם מפחדים ובורחים מהאריה והוא יכול ללכת כמו מלך החיות ללא פחד ומורא כלל. עם כניסתם לעיר ראה האריה הקטן תמונת ענק איך שאדם קורע אריה - דוד המלך קורע את האריה מפיו. נבהל האריה הקטן ושאל את אביו מה סיפרת לי שכולם מפחדים מהאריה? אני רואה שאדם יכול לקרוע אריה. ענה לו אביו ולמה לא ראית אדם שקורע חתול וכדו'? כל מה שקרוה יו יום לא מהווה פירסומת רק דבר נדיר מפרסמים בראש כל חוצות. אילו היה מדובר באיזה אדם מפורסם שאינו שומר מצוות זה היה מעניין רק את מדורי הרכילות העלובים למיניהם ולא היה מעניין באמת את אף אחד. רק מאחר והציבור החרדי אכן מהווה אות להתנהגות המופת כאשר כל שומרי המצוות לא עושים דברים אלו, זכה מקרה זה לפירסום.

ברור כשמש שגם אם נמצאו אנשים שמשייכים עצמם לציבור החרדי החוטאים בדברים אלו, הינם בודדים ורוב רובו של הציבור שומר את עיניו ואינו חוטא בדברים אלו ומי כעמך ישראל גוי קדוש בארץ.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה