חברה והשקפה

יוצאי חבר העמים הלא יהודים!

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב בעיר שבה אני גרה וערים סמוכות, ישנם הרבה יוצאי חבר העמים שאינם יהודים אך חיים בין יהודים ולומדים בבתי ספר עם יהודים אך הם לא מספרים ומסתירים את העובדה הזאת. הכרתי מישהי שיוצאת עם בחור יהודי ואמא שלה פלטה בטעות שהם לא יהודים. קודם שאלתי והיא אמרה שהיא יהודיה ורק אחרי שפלטה בטעות היא הודתה שהם לא יהודים. והם מוסלמים. הכרתי מישהי שעשתה שירות לאומי והיא רוסייה נוצרייה כי האבא יהודי והאמא נוצריה. ורוב האנשים שמכירים אותה בכלל לא יודעים. התורה שלנו אוסרת עלינו כל קשרי ידידות וחברות בין בחור לבחורה ללא נישואין עם יהודים אז על אחת כמה וכמה עם הגויים. הרבה בחורים יהודים יכולים להיכשל ח״ו ע״י כך, מחוסר ידיעה על מוצאה של חברתם. ויוצאי חבר העמים באו מתרבות מתירנית וחופשית בכל מה שקשור ביחסים בין גברים לנשים. שה׳ יסייע לבחורי ישראל לא לטעות ולא לזנות כפי שציוה בתורתנו הקדושה. אין לי שום דבר נגד הגויים וגם הם חביבים שנבראו בצלם. אך איך מצב זה יכול לקרות במדינת העם היהודי? תודה רבה על מענה.

תשובה

שלום וברכה

זכורה לנו זעקתו המהדהדת של הרב יצחק פרץ רבה של רעננה שהיה בזמנו שר הקליטה על אודות העוול הנורא שנעשה לעם הקודש בהבאת גויים אלו לארצינו הקדושה. מה נעשה השטון נמצא בידיים של אנשים שלא איכפת להם כל כך מענין זה וכרגיל אנשי התקשורת והשילטון לקחו את זעקתו והפכו את זה למסע שיטנה נוסף נגד החרדים בכלל ונגד תנועת ש"ס בפרט.

כל אלו שגרמו לעוול הנורא הזה אינם לוקחים אחריות על פירות הביאושים שאוכלים היום ואין לנו כעת את הכוח אלא להזהיר ולהתריע להיזהר ולבדוק היטיב עם מי מתחברים והאם הם אכן יהודים בני אברהם יצחק ויעקב או לא.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה