אמונה

למה אני לא מרגישה את נוכחות השם בחיי?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד. שלום , רציתי לדעת למה אני לא מרגישה את השם? לא מרגישה הכוונה היא שכשאני מדברת איתו אז אני לא מרגישה שאני מדברת למישהו. אני לא מרגישה את זה בלב. אני כאילו מרגישה הסתר פנים מהשם. כי היו לי תקופות יותר טובות. רע לי עם זה ממש כי בנות אחרות מספרות שהן עושות התבודדות זה כיף הן מתרגשות והולך להן. לי לא.  ואני גם רוצה להרגיש את ההרגשה הזאת. ואני אני מתפללת על זה אבל אני לא רואה ישועות.. 

תשובה

שלום וברכה

יש להבין שכל אחד ואחת יש להם אופי שונה, יש כאלו שהם יותר יכולות להתרגש ולהחתמם ויש כאלו שאופיים לא מתרגש כל כך ויש להם דמיון פחות מפותח וקשה להם לעשות את מה שהאחרות עושות. אין להרגיש רע מכך ועל כל אחד לעבוד את ה' לפי האופי שלו ולא לכל אחת מתאים להיות מתבודדת ולדבר עם ה', אין בזה כל חיסרון בעבודת ה'.

כנ"ל בעניין החרטה על החטאים יש כאלו שיכולים לדמיין לעצמם מאוד את גודל העצב וכו' וישנן כאלו שקשה להם מאוד בקטע זה והם יותר מתחברות לשמחה של קבלת עול המצוות ומאושרות שזכו להכיר את מי שאמר והיה העולם וזה מספיק להם. העיקר לעבוד את ה' על פי הכוחות שמקבלים מהבורא ולא לנסות לעבוד את ה' על פי אופי של אנשים אחרים.

בפרט במי שנולדה כחילונית ומצאה את האמת קשה להל לתחרט על הדברים שהיא עשתה כאשר היא לא ידעה כלל את האסור והמותר , לא נתפס כל כך כטעות של העבר שכלל לא היתה טעות אלא מציאות שלתוכה נולדת. 

בהצלחה בדרכך האישית,

בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:תשובהאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה