נשים

עבודת אישה בין גברים

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב. יש לי תהיות לגבי מקום העבודה. האם יש בעיה לעבוד במקום עבודה שגם גברים עובדים שם? ראוי לציין שהמקום פתוח ואין חלילה התייחדות בחדר סגור. מה אם זה אולם גדול? ומה לגבי שירות לקוחות (לא בטלפון), יש עם זה בעיה הלכתית? כמו כן בכלליות יותר- מה לגבי תפקידי הדרכה (מול קהל מעורב, בני נוער), מרצה בלימודים (גם מול קהל מעורב, אך בצניעות מוחלטת), תיאטרון/משחק, עבודה במשרד (שחלק מהלקוחות גברים), שירותי הסעדה/קייטרינג/ מטבח? תודה,

תשובה

שלום רב!

שאלות טובות. אקדים ברשותך, כלל בנושאים אלו, והוא שמלבד ההלכה וגדריה הברורים והבלתי משתנים, יש צורך בתבונה האישית, וידיעת השטח, והכרת נפשות הפועלות.

אין הבדל בגודל האולם והחדר, כלפי איסור ייחוד.

שירות לקוחות המיועדת בעיקר לגברים, לא מתאימה לאשה, ואם שירות הלקוחות היא לגברים ולנשים בלי הבדל, יש יותר מקום להקל בזה. ההבחנה הזאת תקפה אף כלפי יתר השאלות שהעלית.

תיאטרון/משחק חמורים יותר, שעצם מופע נשים בפני גברים פסול, ונוגד את כללי הצניעות.

אף בשירותי סעדה/קייטרינג/מטבח, על אף שאין איסור, אבל מנסיון יש לפעמים קירבת יתר, מפני שאינם דומים לעבודה עניינית וטכנית, אלא עלולים לעורר קירוב דעת כל שהיא ביניהם.    

אין ספק שמבחינה הלכתית, כל עבודה ותפקיד של אשה מול גברים זרים, אשר לא מבני משפחתה הם, אינו מומלץ לכתחילה, וכל כבודה בת מלך פנימה, אך בעולם של ימינו לא שייך להחמיר בזה, ולא מדובר באיסור.

בכל מקרה מוטל על האשה לבחון היטב אם מדובר באווירה רצינית ובכובד ראש או שמא בשחוק וקלות ראש, שאז ודאי יש להיזהר מאוד, וכל מעשיך יהיו לשם שמיים.

ברכה והצלחה,

יעקב משה

 

 

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה