תורה ומדע

האם נשמה של גוי יכולה לחזור בגלגול כיהודי או להיפך

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, ידוע בגלגול נשמות שהנשמה יכולה לשנות את המקום והדת שלה בגלגולים שלה. כלומר שמי שחי למשל כמוסלמי בעיראק יכול להתגלגל ולהפוך ליהודי דתי בירושלים. אם כך מה זה משנה מה הדת והלאום שלנו? בנוסף, בהרצאות אתם טוענים שבדר"כ צדיק טוב לו ורשע רע לו. אך המציאות מגלה לכל בר דעת שרשע ופשע הם תוצאה של התנהגות חברתית סביבתית כמו שאדם לא נולד טוב לב אלא הוא גדל ומתפתח ומתחזק ע"י הסביבה כדי להיות טוב יותר. אתם מצפים שאנשים יתחזקו לבד אך זה מנוגד לטבע האנושי כי האדם הוא יצור חברתי ומושפע מהסביבה. ולא משנה כמה תגידו לו להתפלל ולשמור מצוות אתם סתם תגרמו לאומלל להיות עוד יותר מתוסכל. זה כמו לבקש מילד בין שנה לשרוך שרוכים. אז האם יש לאדם בחירה חופשית אמיתית ויש אנשים צדיקים ורשעים או שמא זה רק משחקי תפקידים וכולנו נהיה פעם צדיקים פעם רשעים פעם למעלה ופעם למטה...עד שנבין שכולנו חלקים שווים מהשלם ורק שנכבד ונעזור אחד לשני בלי לשפוט תבוא הגאולה..? אולי אני תמימה אבל אני לא מכירה המון רשעים ועם זאת אני רואה המון סבל בעיקר במגזר הדתי. זה לא ברור לי. אשמח לביאור הדברים. תודה מראש (:

תשובה

שלום וברכה

נפש של מוסלמי לא יכולה להתגלגל כיהודי!.

לפעמים יהודי נענש עקב מעשיו הרעים ומתגלגל כגוי כאשר התיקון שלו לחטאי הגילגול הקודם הוא לשוב ולהיות יהודי. כמו כן יש ניצוצות קדושים השבויים בין האומות והם נשמות קדושות שעדיין לא יצאו מהשבי של הקליפות.

לא הבנתי כל כך את טענתך השניה, אכתוב את הנראה לי שיענה על שאלתך.

לגופם של דברים, אין כל ספק שלכל אחד ואחד הבחירה היא חופשית ומוחלטת, עצם הדבר שיש שכר ועונש בתורה מוכיח על כך. ללא זה,לא יתכן כלל שכר עונש.

כל אדם נולד למציאות מיוחדת שלו לפי תיקונו הפרטי ולפי התפקיד שהקב"ה מייעד לו. יש שמיועד לו תפקיד קשה ויש שמיועד לו תפקיד קל יותר, אין טעויות אצל הבורא, כל אחד נולד בסביבה המתאימה לו למלא את השליחות ואת התפקיד הפרטי שלו. מי שנולד בסביבה רעה תפקידו הוא להתגבר על הקושי מהסביבה והקב"ה שולח לו כוחות עזר מיוחדים להתגבר על כל המכשולים מסביב ולתקן את הנדרש לו לתקן וכן על זה הדרך כל אחד ואחד לפי עניינו.

אם הדברים לא ענו על שאלתך, כיתבי לו עוד ואשתדל לבאר לך את הדברים.

 

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה