חברה והשקפה

ההבדל בין גוי ליהודי בעולם הבא

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לאחרונה צפיתי בקטעי וידאו בעניין מוות קליני. שמתי לב להבדל בין מה שיהודי מספר לבין מה שגוי מספר: יהודי שעובר מוות קליני בד"כ מספר על העונש שהיה צפוי לו בעקבות עוונותיו וכו´. לעומת זאת ראיתי שגוי מספר על חמימות,אור וכו´ ולא מוזכר שום אימה ופחד כלל. ברור לי שיהודי שזכה לעשות את תפקידו צפון לו שכר וגדולה שאין גוי יכול להגיע למקום זה גם אם היה מאה אחוז בעוה"ז אך האם יהודי שחטא קצת/הרבה בעולם הזה ולכן סובל מאד בעולם הבא יותר רע לו בעולם הבא מגוי שלא עובר פחד ועונשים בעוה"ב? או שמדובר לגבי היהודי בעונש זמני בלבד המזכך אותו למקום גבוה יותר שאין אפשרות לגוי להגיע? ומה בעניין עונשים ליהודים בעולם הבא שהם לנצח? כמו כן מה הסטאטוס של נער/גבר חילוני - תינוק שנשבה בעולם הזה - אשר עליו ליתן את הדין בעולם הבא, אני משערת שדנים אותו פחות בחומרה מאשר דתי מלידה שהתדרדר כיון שלא נחשף לכל מיני הלכות וכו´. ואם כן האם דתי מלידה שהתדרדר מבחינה רוחנית -האם עונשו בגיהנום יותר קשה מחילוני שעשה את אותם הדברים שעשה הדתי שהתדרדר? ואם כן - לא היה ´עדיף´ להיות חילוני? תודה רבה! ותזכו למצוות!

תשובה

שלום  וברכה

בכל מקרה המוותה קליני אינו מוות אמיתי והקב"ה מראה לכל אחד את מה שהוא צריך לראות. נראה לי ההסבר הוא שמטרת המוות הקליני אצל היהודי היא לעוררו בתשובה ועל כן מראים לו בדרך כלל קצת ממה שקורה שם כדי שיתעורר בתשובה. אצל הגוי אין כל מטרה כזו ועל כן אינו זוכה לראות באמת מה שקורה שם. לאחר המוות הסופםי המצב הייה אחרת לגמרי.

תינוק שנולד כחילוני יש לזה סיבה מוסברת. הבה נאמר שהילד בגילגול קודם עזב את המצוות ועל כן הוא קיבל את ההזדמנות הנוספת לבוא שוב לעולם כחילוני ואם הוא ישוב בתשובה הוא יזכה לכפר על כל בעבר ואם לא יזכה לשוב בתשובה הוא ייענש על מה שחטא בגילגול קודם הכל לפי העניין.

זהו רק דרך חשיבה אחת, בורא עולם יש לו חשבונות רבים נוספים לאלפים ולא נוכל לדעת את כל עומק העניין, אבל לא נשכח שהכל בדין אמת והכל לפי חשבון.

בהצלחה,

בנימין שמואלי

 

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה