חברה והשקפה

ניתוח להסרת משקפיים

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, ראיתי שעניתם תשובות לשאלות בעניין זה ועניתם שאין בעיה הלכתית בניתוח זה. ואני לא מבינה זאת איך אתם מסבירים זאת שה´ החליט שמצב העיניים שלי הוא שאני לא יכולה לתפקד ביום יום בלי משקפיים. אבל מצד שאני יכולה לעשות ניתוח להסרת משקפיים. אולי אם אני ישאר במצבי אני ינקה חלק מחטאי? כי יש סיבה לכל דבר שקורה לנו או שיש לנו. אני מתלבטת כמה שנים בעניין יש לי מספר נמוך 6.5- בעיניים זה מצב לא קל. ואבא שלי חושב שכדי לי הוא ניסה לשכנע אותי כבר כמה שנים. אשמח אם תוכל לבהר לי זאת ולעזור בהתלבטות שלי. פסח שמח ומרומם!

תשובה

שלום וברכה

בכל מחלה ניתן לשאול שאלה זו. איך מותר להתרפאות הרי הקב"ה עשה אותנו חולים ועוד יורת ניתן לשאול עלייך איך את הולכת עם משקפיים הרי הקב"ה ברא שהעיניים שלך לא יתפקו כראוי? איך מותר לך לראות טוב יותר על ידי המשקפיים?

התשובה לכל השאלות היא, שבורא עולם שברא את המכה ברא גם רפואה ונתן לנו רשות להתרפאות וזהו חפצו שנלך לרופא שיטפל במחלה ובעז"ה נבריא על ידי הכוחות שהקב"ה נתן לנו בעולמו. כשם שהראייה הלקויה היא מאת ה' כך גם המשקפיים הם מאת ה' וגם הניתוח להסרת המשקפיים הוא מאת ה'. נודה לבורא עולם על החכמה שהעניק לברואיו שיוכלו לרפא את העיניים ונשתמש בשמחה בחכמה זו.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה