שבת

שבת וכיבוד הורים

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אל כבוד הרב שלום. הננו זוג החוזר בתשובה מזה 5 שנים. כשהמשפחות שלנו לא שומריי מצוות. הדבר כרוך בזה שאנו מתארחים אצלהם בשבתות. הם בסיום ארוחת שבת מכבים את החשמל בעצמם, למרות שביום שישי בבוקר אני מכוון את שעון השבת על מנת שלא יחללו את השבת הם משחקים במתגי החשמל, מדלקים טלויזיה כשאנו הולכים לישון או מדברים בפלאפון. עושים צחוק ולעג מדבריי תורה ומשירי שבת הדבר פוגע בנו מאד ומוריד את ערכה של השבת הקדושה מאד. אך מנגד הרצון לכיבוד הורים קיים. שאלתנו מה חשוב יותר. כיבוד הורים או השבת שיקרה לנו מאד. תודה מראש וברכת חודש טוב לכל לכל עם ישראל.

תשובה

שלום וברכה

כמובן ששמירת שבת מעל הכל, כדברי חכמינו ז"ל על הפסוק
(ג) אִישׁ אִמּוֹ וְאָבִיו תִּירָאוּ וְאֶת שַׁבְּתֹתַי תִּשְׁמֹרוּ אֲנִי יְדֹוָד אֱלֹהֵיכֶם: וברש"י - ואת שבתותי תשמרו - סמך שמירת שבת למורא אב לומר אע"פ שהזהרתיך על מורא אב אם יאמר לך חלל את השבת אל תשמע לו וכן בשאר כל המצות:

אולם מאחר ואתה יכול לשמור את השבת כראוי ואין זה אלא ההפרעה לרגש של השבת אין לוותר על הגעה להורים מפעם לפעם כדי לכבדם ולקרבם. תלמד לפני זה על ענייני מעלת השבת בספרים הקדושים וכך ההפרעה שלהם לא תפריע כל כך. מומלצים ביותר, ספריו של הרב פינקוס על השבת.

אין חובה לנסוע בכל שבת אולם מפעם לפעם יש לנסוע.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה