שאל את הרב - כללי

חלום על דימום

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, אולי תוכלו לעזור לי בפירוש חלום שמטריד אותי מאוד. אתמול לא ישנתי טוב בלילה ולבסוף כשנרדמתי חלמתי שאני יושבת בחדרי בדירתי השכונה ומנסה לנקות דם שיוצא לי מהאוזניים ומהאף. בהתחלה לא נלחצתי אבל כשהתחיל לצאת לי גם דף מהפה ומהציפורניים נבהלתי וניגשתי לאימי שישנה על ספה בסלון בדירתי (אני לא גרה עם ההורים) אימי קמה ואמרה לי שצריך ללכת מהר לרופא. נכנסתי לחדרי והיא באה אחרי ואמרה לי קדימה צריך למהר, מקסימום נדרס.. ופה התעוררתי. השעה שהתעוררתי היתה בערך 6 בבוקר כאשר אני יודעת בוודאות שזה לא הרבה זמן אחרי שנרדמתי. שאלה נוספת שמטרידה אותי מאוד, אתמול בבית הכנסת מישהי סיפרה לי שהיא חלמה על ספר תורה שנפל ולכן צמה ביום שלאחר החלום. בלילה כשעליתי לישון בכל פעם שעצמתי את עיני ראיתי תמונה של ספרה תורה נופל ואולי בגלל זה היה לי קשה להרדם.. האם אני צריכה לנהוג בזה כאילו זה חלום ולעשות התרת חלום בבית הכנסת/לצום/לקרוא פסוקי תהילים רלוונטים? תודה רבה, מור.

תשובה

שלום וברכה

על שני החלומות - כדאי שתקיימי עצת חז"ל ותלכי לבית הכנסת בשבת הקרובה, ובשעה שהכהנים עולים לברך ברכת כהנים תאמרי את התפילה הזאת:

"רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אֲנִי שֶׁלָּךְ וַחֲלוֹמוֹתַי שֶׁלָּךְ, חֲלוֹם חָלַמְתִּי וְאֵינִי יוֹדֵעַ מַה הוּא. יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְדֹוָד אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי, שֶׁיִּהְיוּ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה, בֵּין שֶׁחָלַמְתִּי עַל עַצְמִי וּבֵין שֶׁחָלַמְתִּי עַל אֲחֵרִים, וּבֵין שֶׁחָלְמוּ אֲחֵרִים עָלַי.

אִם טוֹבִים הֵם חַזְּקֵם וְאַמְּצֵם, וְיִתְקַיְּמוּ בִי וּבָהֶם כַּחֲלוֹמוֹתָיו שֶׁל יוֹסֵף הַצַּדִּיק, וְאִם צְרִיכִים רְפוּאָה רְפָאֵם כְּחִזְקִיָּהוּ מֶלֶךְ יְהוּדָה מֵחָלְיוֹ, וּכְמִרְיָם הַנְּבִיאָה מִצָּרַעְתָּהּ, וּכְנַעֲמָן מִצָּרַעְתּוֹ, וּכְמֵי מָרָה עַל יְדֵי משֶׁה רַבֵּנוּ, וּכְמֵי יְרִיחוֹ עַל יְדֵי אֱלִישָׁע.

וּכְשֵׁם שֶׁהָפַכְתָּ אֶת קִלְלַת בִּלְעָם הָרָשָׁע מִקְּלָלָה לִבְרָכָה כֵּן תַּהֲפוֹךְ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה וְתִשְׁמְרֵנִי וּתְחָנֵּנִי וְתִרְצֵנִי".

אין צורך להתענות.

בהצלחה - מנשה ישראל

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חלומותפתרון חלומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה