תורה ומדע

למה אני חושש מלדבר עם אתאיסטים?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב. אני נתקל מדי פעם בסיטואציה שאני לא מרגיש נוח איתה. כשאני מדבר עם אנשים אתאיסטים, אני מרגיש חשש מסויים מלראות כל מיני סרטוני מדע שהם שולחים לי, וכשהם רואים שאני חושש הם אוטומטית רואים את זה כראייה שאני מפחד "לדעת שאני חי בכלא הדת". העניין הוא שלא הם ולא אני מצליחים לשכנע אחד את השני איש בטענותיו, בעוד שאני כל הזמן מבקש שיסבירו לי מי או מה יצר את המפץ הגדול והתשובה שאני מקבל היא תמיד המפץ יצר את עצמו, ואף אחד לא אמר שהעולם חייב להיות הגיוני. למה אני חושש להכנס לסרטונים האלה של המדע שלהם? האם זה מראה שאני חלש באמונה שלי? למשל, רק אחרי חצי שעה השתכנעתי לראות את הסרטו שהוא רצה להראות לי וגם אותו ראיתי ברפרוף דל. ממה החשש להפתח לדעות של אחרים? או לסרטוני מדע של אתאיסטים? אני מבין שזה בעייתי, השאלה למה? כי הרגשתי פחדן פתאום כשלא רציתי לצפות בזה. כי ממה שיש לי לפחד, לגלות שטעיתי? מקווה שתעשו לי סדר בבלאגן. זה ממש מלחיץ, איזה 6 אנשים דיברו מולי, כל אחד זורק את הטענות שלו, ואני לא תמיד ידעתי מה לענות. למשל, הם אמרו למה אלוקים הרג חפים מפשע במצרים? למה הוא הקשה את לב פרעה וגרם להרג של עוד אלפי אנשים במקום לחפש לסיים את כל הסבל הזה במצרים בדרך לא של מוות. עוד דבר, הם טוענים ש... כל אדם בקלות יכול להגיע למצב שהוא מעביר חיים שלמים בלי להתייחס לעניין האלוקות, איך יתכן שחיי סבל שלמים מחכים לאדם כזה, שבחר להתעלם מהידיעה שאולי יש אלוקים, במסגרת המוגבלות השיכלית שלו, החליט שהוא חי חיים של אמונה במדע והרציונאליות ולא במשהו שאין לו ראיות? =/ סליחה על סגנון השאלות.

תשובה

שלום וברכה

האמת שאין לאדם ללא צורך מיוחד לראות ולשמוע דברי כפירה שמטבעם גורמים לרפיון ביהדות אף שדבריהם שקר ושוא וכפי שהינך רואה אין להם כל הגיון להסביר את עצמם ואין לך דבר מגוחך יותר מזה שהם מאמינים בדבר באמונה עיוורת ללא כל הבנה.

ההגיון שבמציאות של בורא הוא כל כך ברור ופשוט ואין צורך להקשיב לענין אחר.

זה לא בא מפחד זה בא מהגיון בריא ופשוט שאין להקשיב לשטויות.

לאוקים לא הרג חפים מפשע במצרים, כולם השתעבדו בעם שיראל וראויים לקבל את עונשם. המכות וההטבעה בים סוף היו הן כעונש למצרים על מעשיהם הרעים והן צורך נחוץ לבניית האמונה של עם ישראל בבורא עולם כא-ל יחיד השולט בכל הכוחות.

אדם שבוחר להתעלם מהכל הגיון בריא וישר ומחפש לו אמונות טפשיות להאמין בהם והעיקר שלא רלאות את האשר הבריאה מעידה על בוראה, אינו יכול להצטדק כלל. זה בא אך ורק מחוסר רצון ללכת בדרך האמת.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה