שבת

האם מותר לבכות בשבת אם יש בכך עונג?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני בחורה חרדית מבית, אני בת 25 ועדיין לא מצאתי את הזיווג שלי, מחוסר ברירה אפילו נתתי לאחותי לעקוף אותי ויש לי עוד אחות שהיא בשלבים... העניין הוא שכשאחותי מגיעה אלינו בשבתות ואני רואה את עצמי עד כמה שאני משתדלת ומתפללת כל השבת ולעומת זאת אצל אחותי זה הפוך ממני וזה גורם לי לרצון עז לבכות עד שאני חנוקה מהתאפקות. השאלות שלי הינן: א. האם מותר לבכות בשבת? מצידי זה עונג שבת שככה אני משחררת את הלחץ שיש לי בלב. ב. האם אני מגזימה בהשתדלויות שלי שאני קוראת כל שבת את ספר התהילים+תהילים קבוצתיים ולפעמים עושה תעניות דיבור כל השבת ועוד..? אני קוראת הרבה על מאמרים על זיווגים הן מלמעלה וכו´ ולכן אני משתדלת המון ומתפללת המון. לגבי אתר הכרויות שלכם זה לא מתאים למגזר שלי. אשמח לתשובות עד שבת זו.

תשובה

שלום וברכה

מי שמרגיש עונג בבכיה, מותר לו לבכות בשבת.

בכלל, על האדם לבטוח בהקב"ה, בד בבד עם ההשתדלות הרגילה, להרבות בתפילה אבל לא מתוך לחץ. הרגשת בטחון בהקב"ה המנהל את כל צעדינו, ואינו צריך לעזרתינו, צריך שילווה את האדם בכל עת ובכל מצב.

וביותר, בשבת קודש, על האדם להרגיש את עצמו במצב, "כאילו כל מלאכתך עשויה", כאילו אין שום דבר שיכול לעצור את הרגשת העונד ומנוחת השבת בגוף ובנפש.

והי"ת ישמע לקול תפילותייך וישלח לך את זיווגך במהרה ובזמן קרוב.

בהצלחה - מנשה ישראל 

 

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה