נשים

כיצד אדע אם יש לי כוחות לשמור נידה?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, אני התחתנתי לא מזמן ולפני החתונה אמרתי שאני מתכוונת לשמור נידה אחרי החתונה במידה וסבתא שלי תהיה נוכחת בחתונה כי זה היה מאוד חשוב לי.... איני זוכרת בדיוק את הנוסח והאם נדרתי נדר אבל בכל מקרה השאלה שלי היא אחרת כאשר אמרתי זאת כוונתי הייתה לטבול במקווה ולשמור לא לקיים יחסים בשבועיים הללו.. כוונתי לא הייתה לישון במיטות נפרדות או להימנע ממגע בכלל... אני יודעת מה לעשות עכשיו כי מצד אחד כוונתי הייתה אחרת אך מצד שני אני יודעת שאלו דברים שלא בטוח אוכל לעמוד בהם.. ולכן כאשר אמרתי את שאמרתי התכוונתי לדברים מסוימים שבהם כן אוכל לעמוד.... אשמח לעזרה והכוונה תודה רבה רינת

תשובה

שלום וברכה

בלי קשר למה שאמרת ואף אם נפסוק שאכן אין בהתחייבות שלך, התחייבות לשמור את כל ההרחקות. הרי כבר לפני לידתך נשבעת לבורא עולם לשמור את כל מצוותיו ובכללם שמירת הנגיעה והרחקת המיטות בימי הנידה. אין לך לחשוש שמא לא תעמדי בדיני התורה, לכל יהודי ויהודיה יש את הכוחות לשמור את כל מצוות ה'. בוודאי עם רצון נכון, תזכי לשמור את הלכות הטהרה כהלכתן.

אף אם תפלי חלילה פה ושם בהלכות הטהרה אין בכך סיבה שלא לקבל לכתחילה את התורה כראוי ואם נכשלים מתחזקים. משל למה הדבר דומה לחולה סוכרת שיאמר שהיות ומפעם לפעם הוא נופל האיכלת סוכר הוא כבר לא יימנע כלל מאכיל מאכלי סוכר, אין ספק שאדם זה אינו נוהג כלל בחכמה.

הלכות הטהרה יש להם את הכוח להביא לשלום בית אמיתי ולברכת ה' בכל אשר תפני גם בפרנסה וגם באושר פנימי טהור ועמוק.

חיזקי ואמצי וה' יהיה איתך.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה