הלכות ומנהגים

כיצד לנהוג בתפילין פסולות

  • כ"ו אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

בס"ד שלום רב! ממש ממש אשמח אם תענו לי בנקודות לפי מספר השאלה. כדי שיהיה לי ברור יותר. תודה. אני בן 21 ולצערי גילתי שהתפילין (בהמה דקה) שעשיתי איתם את הבר מצווה שלי והייתי מניח (לעיטים רחוקות אמנם) לא היו תקינות ואפילו פסולות מאוד. מרגע קנייתם האותיות נכתבו באי דיוק לא בשורות ועוד הרבה מינוסים שקשה מאוד לתקנם. 1. האם יש צורך ללכת לאותו האחד שכתב את התפילין וליידע אותו? 2. האם מבחינה הלכתית מגיעה לי פיצוי (קנינו 2 פילין ושניהם פסולות) או שבגלל שעבר זמן רב לא כל כך "אקטואלי"? 3. את התפילין אביא בלי נדר לגניזה. אך האם העובדה שהנחתי אותם בעבר והם שייכים לי יכול להשפיע על מהלך חיי (מאחר ויש בעיה רצינית עם הכיתוב והאותיות)? או ברגע שאביא אותם לגניזה הם כבר אינם שלי ואין לי קשר אליהם? 4. אני כותב ועושה חלק ניכר מהפעולות ביד שמאל? אך היד החזקה שלי היא ימין וגם בה אני עושה פעולות אחרות? באיזה יד אני אמור להניח את התפילין? עד כה הנחתי בימין ונחשבתי לשמאלי אך קראתי בקיצור שולחן ערוך כי מי שכותב בשמאל ועושה הרבה פעילויות עם ימין אמור להניח בימין? מאוד אשמח לתשובות מפורטות ממך, תודה לך ולצוות הידברות!

תשובה

שלום וברכה

אם אכן הם היו פסולים משעת קנייתם על המוכר להחזיר את הכסף.

ברגע שתרכוש תפיליןחדשות ותניחם, הכול יהיה בסדר.

לפי דעת רוב הפוסקים, במקרה כמו שלך, שהינך כותב בשמאל ומשתמש בשתי הידים  יש להניח את התפילין ביד ימין ולאחר התפילה ראוי להחמיר להניח את התפילין גם ביד שמאל.

בברכה,

בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים