נשים

מצוות פרו ורבו..

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום! אני חוזרת בתשובה בשנים האחרונות ורציתי לדעת את עניין מצוות פרו ורבו. אני נשואה אם ל -2 ושלישי בדרך בעזרת ה´. ההריונות היו ע"פ דעת תורה אם לשמור או לא. השאלה היא האם כתוב באיזה מקוםשצריך להרבות בילדים? הבנתי שהמצווה היא בן אחד ובת אחת או 2 בנים ו- 2 בנות. אז למה בעצם צריך להביא יותר מזה. אני בת 24 וימי הפוריות שלי בעזרת ה´ הם עוד הרבה שנים. יש לי קונפליקט בנושא. אני מבינה שילדים זה אושר עצום אני חווה את זה . ; אבל גם אני חושבת שלא כל אישה מסוגלת להביא הרבה ילדים. אני בכלל לא מתכוונת מבחינה כלכלית. אלא נפשית ופיזית. גם בהיסטוריה שלנו האמהות והאהבות הקדושים הסתכמו במעט ילדים יחסית לא היו להם 6 או 7 ילדים. הייתי רוצה קצת ליישב את הנושא. ושנזכה להביא ילדים לעבודתו יתברך עם הרבה נחת אמן..

תשובה

שלום וברכה

תלמוד בבלי מסכת יבמות דף סב עמוד ב

רבי יהושע אומר: נשא אדם אשה בילדותו - ישא אשה בזקנותו, היו לו בנים בילדותו - יהיו לו בנים בזקנותו, שנא': +קהלת י"א+ בבקר זרע את זרעך ולערב אל תנח ידך כי אינך יודע אי זה יכשר הזה או זה ואם שניהם כאחד טובים; וכך נפסק להלכה.

נכון שכאשר יש חשש לנפשה של האישה יש להתייעץ ובמידת הצורך לעשות מניעה של תקופה מסויימת כדי לצבור כוחות ולהמשיך להביא עוד חיילים לצבא ה'.

האימהות לא זכו להביא עוד ילדים ולא עשו כל פעולה להימנע מכך חלילה אלא כך היה רצונו של הבורא.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה