הלכות ומנהגים

תפילה על חולה אנושה

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום וברכה! סבתא שלי חולה במחלה במצב אנוש. הרופאים אומרים שאין לה סיכוי וכל רגע יכול לקרות הגרוע מכל. (באתי במיוחד מחו"ל כדי להיפרד ממנה, לא משנה שהיא רדומה ואין עם מי לדבר, אבל זה המצב) רציתי לשאול קודם כל אם אתם מוכנים להתפלל עליה. אהובה קלרה בת אילוש אילונה חיה. ודבר שני רציתי לשאול. האם הרב חושב שאולי בגלל שסבתא שלי לא הייתה מכסה את הראש אז זה קרה לה גם אמא שלי לא מכסה. האם אם הן היו מקבלות על עצמן לכסות את הראש המחלה הייתה עוברת? מה כן אפשר לעשות. אני ממש מיואשת. אמא שלי אין לה יותר מידי אמונה שמשהו יכול להשתנות . היא די חרצה כבר את גורלה של סבתא שלי. האם להאמין לרופאים? האם תפילה תעזור? אני מתפללת בלי סוף. וגם אומרת לכולם להתפלל עליה. אבל אני לא רואה שהתפילות עוזרות. מדוע? אני עושה את הכל. את כל מה ש"בדוק ומנוסה" את כל הסגולות האפשריות. למה ה´ לא מרפא אותה? האם בכלל יכול לקרות נס?האם הסרטן יכול להעלם פתאום? אני זקוקה לחיזוקים. (אני ממש מתחננת שתפללו עליה אולי תפילה של רבנים תעזור.

תשובה

שלום וברכה

בוודאי שהתפילות עוזרות ומסייעות ובוודאי שגם אנחנו נושאים תפילה למרומים על הסבתא שתזכה להאריך ימים עוד שנים רבות וטובות.

כאשר אדם נוטה למות יתכנו שני אפשרויות. א. גזירה עקב חטא וכו'. חטא זה יכול להיות בהחלט אי כיסוי ראש או כל חטא אחר. דבר זה ניתן להמתיק על ידי תפילה ותשובה שלא לחטוא יותר בחטאים אלו וקבלת עול מצוות כראוי שכתוצאה מכל אלו מתבטלת הגזירה ונחתם דינה לחיים טובים וארוכים.

ב. שאכן הגיע זמנו, אף אחד לא נשאר כאן וכל אחד מגיע זמנו לעלות למרומים ולתת דין וחשבון לפני מלך מלכי המלכים. אין תכלית להיות כאן בעולם לנצח. נבראנו בשביל ליהנות וההנאה האמיתית היא רק לאחר עלימנו בתורה ויראת שמיים בעולם הזה.

במקרה שזמנו של אדם מגיע להיפטר נדיר מאוד שישתנה הגזר דין ויוספיו לו שנות חיים חדשים יותר ממה שהוקצב לו בתחילת בריאתו. דבר זה ייעשה רק אם משוכנעים בבית דין של מעלה שאכן האדם יתקן את כל אשר עיוות בעולם ויעלה למרומים מתוקן. או כאשר מקדשים שם שמיים ברבים ומקבלים קבלות טובות בפומבי ואז זכות המצווה גדולה מאוד וזוכים לתוספת של שנות חיים.

ה' יעזור שבכל מקרה תזכה סבתך לחיים טובים וארוכים ולתשובה שלימה.

בשורות טובות ומועדים לשמחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה