הלכות ומנהגים

תפילה בזמן יסורים

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, במשפחה שלי ישנם לא מעט בעיות, אבא לא בריא בנפשו, הפרנסה דחוקה מאוד, אני ואחי הגדול כבר הרבה זמן בשידוכים ושום דבר לא מתקדם, (ויש עוד דברים שזה לא המקום לפרט) אני משתדלת להיות בשמחה ולהגיד לעצמי שהכול מהקב"ה שום דבר לא קורה סתם ושיהיה טוב, בראש השנה האחרון עבר עליי חג מאוד עצוב וקשה, התפללתי המון והרגשתי שאחרי תפילה כזאת משהו חייב לזוז לכיוון החיובי, אבל התאכזבתי לראות שלא השתנה דבר. באזשהו מקום קשה לי כרגע להתפלל ואני פחות מאמינה בכוח התפילה שלי. אני לא רוצה להשמע כפוית טובה לה´ יש לי גם הרבה דברים טובים בחיים. השאלה שלי היא: יכול להיות שה´ לא רוצה לשנות כלום, ולא משנה כמה אני יתפלל, אולי זה הגורל שלי וזה המצב הכי טוב עבורי ולכן אני לא צריכה להתאמץ להתפלל ולבקש שזה ישתנה? מצד שני מחשבה כזאת מאוד יכולה לייאש אותי, אני מרגישה שמשהו חוסם את התפילות שלי, יש אנשים שהכל בא להם בקלות והם אפילו לא צריכים לבקש, למה זה ככה? אשמח לקבל תשובה שתאיר את עניי.. תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

אין דבר העומד בפני התפילה בצירוף ההתחזקות וההתקרבות לה'. הגמרא אומרת ששערי תפילה פעמים פתוחים ולפעמים נעולים אולם שערי תשובה תמיד פתוחים וביארו צדיקי הדורות שהתשובה יחד עם התפילה מועילה תמיד ואין דבר העומד בפניה.

אין להתייאש !! אף אם הקב"ה לא ימלא את כל משאלותייך, כי אולי לא הכול טוב בעבורך מ"מ התפילה לא הולכת ריקם ובוודאי החיים שלך יהיו חיוביים יותר.

לא נוכל לענות למה פלוני התקבלה תפילתו יותר ולך לא, רק מי שבקי בכל רזי הנשמות וגלגוליהם ויודע את תפקידה של כל נשמה בעולם יוכל להבין את הסיבה למה לפלוני באים הדברים בקלות ולמה לפלוני זכה לעשירות וכו'.

זאת נדע "הצור תמים פעלו כי כל דבריו משפט א-ל אמונה ואין עוול" אין שכחה לפני כסא כבודו ולפניו נגלו כל תעלומות כי הכול יעשה אלוקים במשפט. הכל בחשבון והכול צודק והכול הכנה להביא את האדם לשלימות.

ראי גם <>בברכת מועדים לשמחה, ובשורות טובות בקרוב,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה